April 15, 2002
Hej!
Jag funderar lite på om det skulle hjälpa att byta mina corsair-minnen som är DDR400 mot DDR600 som eventuellt skulle kunna se till att jag kan öka FSB mera?
Mina minnen klarar inte att öka så mkt i FSB och jag känner ett sug att jag vill ha så hög FSB jag kan kräma ur moderkortet som möjligt! 🙂
DDR600 kanske verkar onödigt men samtidigt har man ju god marginal att man vet dessa minnen ska klara max 300 i FSB. Eller det kanske räcker med att skaffa en DDR500?
Högre hastighet med "dåliga" timings brukar ju trots allt ge bättre prestanda än om man kör med aggresiva timings vid lägre hastighet.
Vad tror ni?
/Roger
April 15, 2002
Funderar om dessa minnen kan vara ngt?
Det skulle vara rekommenderat av Corsair vad gäller bäst överklockning på mitt moderkort! Använde mig utav deras minneskonfigurator och fick dessa minnen som rekommendation.
December 29, 2004
På A64 spelar minnet en liten roll, och hög hastighet med hög latens är inte alls säkert snabbare än långsammare med aggresiva latenser. På BH-5 är låg latens bäst, och på TCCD medel latens bäst.
Om du kan ge mycket volt så ta SP 3200 eller 3500, spelar ingen roll, det är sama minnen.
2 Guest(s)