August 19, 2001
December 23, 2000
Jag har en men använder den inte, tänker inte göra heller. Ingen prestandaökning, men kan underlätta monteringen, minska risken att man skada coren. Men jag tycker det är väldigt överreklamerat.. :/ Absolut ingen nödvändighet. Har även bränt en prolle p.g.a en shim, så jag rekommenderar det inte!
August 19, 2001
December 19, 2000
August 19, 2001
May 24, 2001
Tänk såhär:
Själva CPU-kärnan är ungefär lika ömtålig som glas, så du ska INTE använda våld mot den.
Hur man installerar kylflänsar på AMD proppar:
1: Haka fast den korta änden av clipset på rätt sida av sockeln, vinkla gärna kylflänsen, men tryck inte ner den (den ska helst inte ens röra kärnan så att du inte smetar ut kylpastan).
2: Vinkla tillbaks kylflänsen samtidigt som du drar lite i den så att inte clipset lossnar. Nu ska kylflänsen vila rakt mot alla 4 kuddar på processorn, du kan behöva hålla ner den om den vill hoppa upp pga clipset.
3: Håll fast kylflänsen (RAKT) och tryck ner (med handen eller skruvmejsel) den långa änden av clipset, den ska fästas automagiskt när den kommer i rätt läge.
Klart!
Hur mar tar loss kylflänsen:
1: Tryck ner långa änden av clipset och böj ut den längst ner så att den släpper, sen låter du den åka upp igen.
2: Nu borde det inte vara några som helst problem att klara resten själv, det är bara att lyfta bort den.
Det är ju inte svårt att montera/ta bort kylflänsen utan att skada processorn bara man använder huvudet lite.
1 Guest(s)