July 17, 2002
Hej!
Satte dit ett innovatek-vattenblock på min nordbrygga idag, och när jag körde igång systemet igen så blev jag lite sur.
Det samlas en massa bubblor och vitt vitt skum på olika ställen i systemet (de lägsta ställena på slangarna).
Jag kör en Eheim 1048 pump, Senfu radiator, GF4-block Innovatek, Chipset-block Innovatek och CPU-block Innovatek.
Tanken är från Innovatek också.
Kopplingen ser ut på följande vis:
Pump--CPU-Radiator-Tank-Pump
..........-GF4-/..........
............-Northbridge-
Hoppas att ni förstår hur jag menar.
Efter pumpen sitter en y-delning, den ena leder till CPUn, den andra till ytterligare en delare som leder till GF4 och Northbridge. Sedan sammanstrålar alla tre och går till radiatorn.
De här luftfickorna med skum i hindrar ju vattenflödet enormt, speciellt vid Nordbryggan.
Jag kör med destillerat vatten från macken med iblandad Innovatek antikorrisionsvätska (ca 25%).
Hjälp!!!
Hoppas någon kan hjälpa mig! =)
February 13, 2001
Kör NB å Gpn på samma slang.... Men om jag var du så skulle jag inte köra på NB för det ger ingenting..... Har testat å jag fick mina DDR minnen att stabilt till 205 med luft å det vart inte bättre med vatten..... Om man ska nånting som kyler minnes delen så är det att kyla minnena men det är ju lite svårare..... 🙂
July 17, 2002
Men är det inte dumt att köra NB och GPU på samma? Då får ju den senare varmvatten från den förra och då är det ju inte mycket till värme som förs bort...
Nu har jag köpt vattenblock till NB, så det ska vara där.
Har inte betalat 350 spänn för att lägga blocket i garderoben. =)
July 17, 2002
Jag har klämt hit och dit och strypt slangarna på olika ställen för att det ska bli fullt ös på ställena där luften lägger sig, men efter en halvtimme är luftbubblorna där ändå.
I natt körde jag utan lock på tanken hela natten igenom, men det hjälpte inte, för luften är kvar ändå.
August 26, 2002
The Whistler wrote: Jag har klämt hit och dit och strypt slangarna på olika ställen för att det ska bli fullt ös på ställena där luften lägger sig, men efter en halvtimme är luftbubblorna där ändå.
I natt körde jag utan lock på tanken hela natten igenom, men det hjälpte inte, för luften är kvar ändå.
där bevisar du juh att du behöver en kraftfullare pump.
February 13, 2001
En kraftfullare pump behöver du nog inte.... Det är nog mycket med att du har delat vattnet så mycket.... Jag gjorde så att jag hade allt i en cirkel Pumb, CPU, NB, GPU, Kylare å så vidare.... Jag hade en liten pump 5L/m men jag hade inga bubblor i vattnet.... Bara i nån sec när jag startade pumpen.... Att dela på vattnet borde ju va bättre men i slut ändan under fulload så borde det inte bli nån störe ändrig på temraturen om man kör delat eller allt i en cirkel.... Kanske nån grad.... Testa dej fram.... kan vara att du har för stora slangar så at det inte blir nog med tryck.... Har du ordentligt med vatten i systemet?
August 1, 2003
om du möjligt(och ork =D så kan du lossa blocken och leda ut bubblorna, jobbigt men du bör få ett fritt system om du av någon anledning får nya bubblor någon i någon slang förutom vid pumpen så har du nog inte riktigt tätt vid slangklämorna, det kan bli "baksug" så det kommer in luft istället för vatten ut.
1 Guest(s)