April 13, 2004
Har möblerat om lite i mitt rum nu 🙂 . Då är det så att skrivbordet står vid ett fönster och jag funderar på att sätta datorn på bordet. Men är lite orolig för om jag har fönstret öppet lite och det är fuktigt ute att det kan skada komponenter i datorn, och leda till tråkiga missöden. 😕
Är det "farligt" att ha fönstret öppet om det har regnat? Är det något annat jag bör tänka på?
Jag använder förövrigt "vanlig", fläkt kylning.
April 13, 2004
Jo, om jag ser att det droppar från kablar så får jag nog panik och drar ut alla sladdar ändå :).
Men om det regnat (normalt mycket) under en natt, man ser att det ligger pölar på marken, är det då farligt att öppna upp fönstret lite grann, är det risk att det kommer fukt och "förstör" för att det är högre luftfuktighet i luften då? (lång mening)
February 4, 2003
Det är inga problem jag har haft min dator ute sedan i höstas!
[Image Can Not Be Found]
Fler bilder på: http://hem.bredband.net/b12079...../moddning/
February 12, 2003
Krax wrote: Det är inga problem jag har haft min dator ute sedan i höstas!
*Bild*
Fler bilder på: http://hem.bredband.net/b12079...../moddning/
Du bor i tullinge, ser jag... Gör jag också, var stod burken på bilden?
EDIT: Akvarellen?
February 4, 2003
Sharm2k4 wrote: Krax va får du för temps nu när de börjat bli lite varmare?
Det blir inge bra alls på dagarna när solen ligger på... men jag slipper alla ljudproblem i alla fall.
Jag funderar på att fixa vattenkylning att ha på balkongen i stället så att alla sladdar o framförallt CDspelaren är lättare att nå.
April 15, 2002
Krax wrote: [quote=Sharm2k4]Krax va får du för temps nu när de börjat bli lite varmare?
Det blir inge bra alls på dagarna när solen ligger på... men jag slipper alla ljudproblem i alla fall.
Jag funderar på att fixa vattenkylning att ha på balkongen i stället så att alla sladdar o framförallt CDspelaren är lättare att nå.
Blir det inte is på vintern? :cy:
/Roger
April 15, 2002
Krax wrote: [quote=Roquake] Blir det inte is på vintern? :cy:
/Roger
Skulle det vara en nackdel?
CPU temp på -2 grader med standard luftkylning 😀
HD:n vill inte visa minusgrader och NB tempen är åt skogen...
[Image Can Not Be Found]
Tänkte bara på att du skrev att du ville ha vattenkylning och då tänkte jag på vintern! Du kanske häller i glykol eller ngt sådant för att förhindra isbildning?
/Roger
February 4, 2003
Roquake wrote:
Tänkte bara på att du skrev att du ville ha vattenkylning och då tänkte jag på vintern! Du kanske häller i glykol eller ngt sådant för att förhindra isbildning?/Roger
Jaha var det så du mena... Ja det är klart att man får ha i någon slags frys skydd.
Jag tänkte kolla upp vad som är bäst viskositet/värmeöverföring/risk för avdunstning/korrosivitet/giftighet mm.
April 4, 2004
du skrev att de inte va så bra nu när solen börjar skina
men de måste väl ändå va bra mycket bättre än vanlig luft kylning?
kan du inte kolla tempen o se va den ligger på idag =)
vet själv att så fort ja öppnar fönstret så sjunker tempen ganska drastiskt, o de kan ju inte va sämre o ha hela datorn utomhus
1 Guest(s)