July 14, 2001
Mitt kort toppar nu 215 Mhz på coren och 195Mhz på minnet(eller nåt sånt,, står i min info)
Mitt kort har ingen fläkt på coren, dock en fläns.
Kan jag över huvudtaget klocka märkbart mer om jag sätter på flänsar på minnet och köper en bra fläkt till coren?
Om ja, vad ska jag ha för grejer? Det e trotsallt bara ett mx, så det ska va rätt billiga grejer.
March 4, 2001
Du kanske kan klocka coren mer om du skaffa fläkt men minnena lär inte gå att klocka mycket mer om du skaffar flänsar till dem, kanske 5mhz om du har tur....sdram @ runt 200 producerar inte mycket värme....tycker dessutom inte det är värt att köpa kylning till ett mx kort, blir inte mycket skillnad, bättre att spara pengarna och satsa på ett bättre grafikkort.
Jag har en orginal CPU-fläkt från min gamla celeron 533 som jag kilatfast/tejpat på orginalflänsen på mitt Prophet II MX.
Bara för säkerhets skull..
Det funkar bra.
Kör det förresten allt som oftast i 215/195
/ilg@dd
Prophet II MX
512 RAM PC 133@140 Cas3 (Samsung Org.) Än så länge
JNC Smart bigtower 300W
54-56C fullload
[ Detta Inlägg ändrades av: ilg@dd den 2001-09-07 10:28 ]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 15, 2001
jag satte på kylflänsar på mitt gts kort, ett leadtek, det klarade precis att starta spelen i 390mhz på minnet, men nu går det hur rock solid som helst, o på core satte jag dit en globalwin fa420 vilket inte gjorde mycke märkte jag, kan nu köra svindlande 215mhz på core stabilt mot 200mhz innan
1 Guest(s)