February 21, 2003
Hade utbildning idag för att få körkort till renrummet (mikroprocesslabbet) på Chalmers och kollade in den elektroniska utrustning som fanns där lite extra.
Gissa vad typ alla svindyra luftkylda instrument hade för kylning - jo Papst! Där ser man... 🙂
Kan ju dessutom säga att därinne har man inga problem med att hålla alla skärmar och dylikt dammfria. Har aldrig andats renare luft. Därinne är det runt 400 partiklar per kubikmeter, medans det i vanlig luft är flera miljoner.
Detta slår väl alla rekord i onödigt inlägg kanske, nej Mind leder nog förresten hehe, men det är därför jag satte rubriken inom parentes också
February 21, 2003
HELIX wrote: Stjälv gillar jag inte papst.. Mina Zalman fläktar är tystare, billigare och dom flyttar mer luft..
Jag håller med dig till fullo. Zalman-produkter rockar fett!!! Ganska uppenbart i min tråd som jag skrivit tidigare:
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=47617
Jag blev bara förvånad när jag såg något jag kände igen därinne
HELIX wrote: Jaja, att andas så ren luft är väl nästan som att dricka destillerat vatten, eller? Det känns iallafall lent i munnen när man dricker det 🙂
Ja, nästan. Luften var så väldigt lätt att andas. Man är ju i vanliga fall van vid "bakgrundsdofter" som finns överallt i vanlig luft, men där inne luktade det ju naturligtvis inget. Luften kändes konstigt tom helt enkelt. Man kan jämföra det med att gå in i ett ljudisolerat rum och att allt ljud bara försvinner.
1 Guest(s)