December 20, 2001
Datorn bootar inte, och jag tror att det är processorn som inte funkar.
Aningen är det fel när jag fick den eller så är den brännd. Det har varit en stor kylfläns med fläkt på den så den borde inte blivit för varm.
Den luktar inget särskillt, så jag undrar mest om den ska lukta något särskillt? Annars kan man ju utesluta att den har blivit brännd
Jag skrev samma sak i förra tråden. Men det står längst ner, och det går snabbare såhär, för isf skickar jag iväg den idag, sorry...
[ Detta Inlägg ändrades av: zaq den 2002-02-10 12:57 ]
October 9, 2001
December 20, 2001
Det är en ADM 1600+
luktar ingenting, kanske lite lukt av nytt kretskort typ
men så ska det väl lukta
oki, work in progress...
cmos resetat, allt utom cpu och grafikkort sitter i, nu ska fläkten dit och så får jag se vad som händer om mna trycker på power
funkar det föresten att köra utan minne, piper den inte och klagar direkt då?
October 9, 2001
January 23, 2002
On 2002-02-10 13:25, zaq wrote:
Det är en ADM 1600+
luktar ingenting, kanske lite lukt av nytt kretskort typ
men så ska det väl luktaoki, work in progress...
cmos resetat, allt utom cpu och grafikkort sitter i, nu ska fläkten dit och så får jag se vad som händer om mna trycker på powerfunkar det föresten att köra utan minne, piper den inte och klagar direkt då?
Vad är "ADM" för märke?
Är det lika dåligt som AMD eller? 😛
December 20, 2001
Jag har testat allt jag kan komma på nu, och det är inte säkert att det är processorn som är död. Man kan inte se några synliga skador och det luktar ingenting om den.
När jag ska starta datorn så händer inget mer än att fläktarna sätts igång. Ingen bild, inget pip, led:en på framsidan lyser inte.
Jag har tyvärr ingen annan dator att testa de enskillda komponenterna i, och ingen datorbutik i närheten har någon amd dator 🙁
Igår kom jag på en annan möjlighet.
Eftersom den inte piper, kan det vara så att högtalaren i chieftec chassit är sönder?
Om den är det så blir ju allt logiskt igen...om det då är minnet som inte funkar så ska den ju pipa och det kan den inte
Jag ska försöka få tag i en dator och se om det piper. Chassit är precis nytt så det är ju lite konstigt att den inte skulle funka, men möjligheten finns ju.
October 9, 2001
December 20, 2001
Jag bor i växjö...
Jag gick in på Da datorprodukter (den största, mest välkända, lokala butiken i stan) och frågade om de hade amd.
"Nä, vi har ingen sån skit"
Sen stog jag och övertalade honom lite
Men enligt honom är det ingen här som har amd.
Men cyberservice kanske har något hemma, han säljer iaf
1 Guest(s)