November 4, 2001
Min mor va också lite skeptisk men nu tucker hon det är astufft.
Dock inte lite tufft när plexitoppen sprack och det läckte =)
Va inga prblem bara någon droppe som kom på graffet (på en relativt tom plats)
Ingen bild, men bara att torka bort.. är ju destilerat vatten.
Allt fungerar perfekt efter detta så ett "mindre" lekae är inte farligt!
November 3, 2002
Pingen wrote: Som vanligt grundar det sig på okunskap när föräldrar kritiserar något.
Ni har väl proppar i huset eller?
Dock så är propparna bara till för att rädda utrustningen...inte människor
Men sen är nog chansen att vattenkylning är farligt för människor ganska liten.
March 4, 2003
Zazo wrote: [quote=Pingen]Som vanligt grundar det sig på okunskap när föräldrar kritiserar något.
Dock så är propparna bara till för att rädda utrustningen...inte människor
Men sen är nog chansen att vattenkylning är farligt för människor ganska liten.
Så att proppen känner skillnad på om det är en människa eller om det är utrustning som utsätts? Nej, går strömmen så går den, och då går proppen.
February 16, 2004
TERdON wrote: [quote=Pingen]Så att proppen känner skillnad på om det är en människa eller om det är utrustning som utsätts? Nej, går strömmen så går den, och då går proppen.
Går strömmen GENOM en människa är en propp inte tillräckligt snabb...
Och strömmen genom en människa är så lite när den är direkt dödande att proppen inte hjälper mycket.
November 22, 2001
Pojo wrote: [quote=TERdON][quote=Pingen]Så att proppen känner skillnad på om det är en människa eller om det är utrustning som utsätts? Nej, går strömmen så går den, och då går proppen.
Går strömmen GENOM en människa är en propp inte tillräckligt snabb...
Och strömmen genom en människa är så lite när den är direkt dödande att proppen inte hjälper mycket.
Precis, ~50mA är livsfarligt och en propp går inte förrän vid säg 10 ampere dvs 200 gånger mer.
Men att säga att vattenkylning är livsfarligt är väl lite att ta i 🙂
March 8, 2004
aaa,bor man i höghus o det läcker o glovet spricker så kna ju hela huset rasa ihop !
aja, säg som mig när jag tjata till mig en lätt mc .
ordet OM går inte att bruka rätt, om det kommer en komet o dödar mig.. om din pappa dör när han diskar,om grannens hund kommer in o gör bått me datan,om det kommer en ryss me uran o häller ut i hela chassit 🙂
February 23, 2004
Om din mamma klagar på det så får du väl helt enkelt lyssna på henne eftersom det är hon och din far som bestämmer i huset och dem tycker väl att du inte är tillräckligt mogen att handskas med el och vatten. Om du hade bott i en egen lägenhet så är det ju ditt ansvar om någoting händer och då får du göra precis vad du vill.
December 7, 2001
pcw wrote: Om din mamma klagar på det så får du väl helt enkelt lyssna på henne eftersom det är hon och din far som bestämmer i huset och dem tycker väl att du inte är tillräckligt mogen att handskas med el och vatten. Om du hade bott i en egen lägenhet så är det ju ditt ansvar om någoting händer och då får du göra precis vad du vill.
du va jue rolig...
June 28, 2001
Pingen wrote: Som vanligt grundar det sig på okunskap när föräldrar kritiserar något.
precis som pingen säjer, ni har la proppar i huset ?
en jordfelsbrytare är att rekomendera det med.
med tanke på att min kylning inte har exploderat än så borde dom flesta andra byggena hålla
http://194.236.112.225/dump/
finns lite bilder här nånstans,
February 23, 2004
peppe20 wrote: [quote=pcw]Om din mamma klagar på det så får du väl helt enkelt lyssna på henne eftersom det är hon och din far som bestämmer i huset och dem tycker väl att du inte är tillräckligt mogen att handskas med el och vatten. Om du hade bott i en egen lägenhet så är det ju ditt ansvar om någoting händer och då får du göra precis vad du vill.
du va jue rolig...
Det är ju sant.
December 31, 2001
Haha vilka problem folk har 🙂
Vad har hon med saken att göra om du bygger en vattenkylning i datorn ?
Läcker skiten så att det blir kortis går säkringen i agget först så det är inga problem.
Läkage så att det kommer vatten på golvet är ju inte så farligt, skurar din mamma aldrig golvet eller ? du märker ju om det läcker och då är bara att torka upp skiten.
February 16, 2004
Death On Wings wrote: Haha vilka problem folk har 🙂
Vad har hon med saken att göra om du bygger en vattenkylning i datorn ?
Läcker skiten så att det blir kortis går säkringen i agget först så det är inga problem.
Läkage så att det kommer vatten på golvet är ju inte så farligt, skurar din mamma aldrig golvet eller ? du märker ju om det läcker och då är bara att torka upp skiten.
vatten inne i hus är stora problem så inget att leka med.
1 Guest(s)