March 17, 2001
Har bestämt mig för att köpa ett komplett kylnings paket innehållande.
2x Tt Memory Cooling Kit
Taisol CGK742159
Arctic Silver II kylpasta
Titan TTC-CF80A Kortplatskylare
allt detta går på ca 600 me frakt.
Kom plötsligt på att Arctic silver inte är har "lim" egenskaper varpå det kan blir krångligt att får fast kylflänsarna på minnene som hänger under på grafikkortet. finns det nån bra lösning på detta?
Undrar oxo om en sk Coppershim ( som stabiliserar kylaren mot coren va) är något att ha ??
Tack på förhand
mvh
malozzi
Jag citerar Joe på http://www.procooling.com!
And NO.. NO GOD DAMN Shims will be used... damn training wheels...
Tekniknörd som gillar att träna.
May 28, 2001
För att fästa kylflänsar på minnena (med Silverpasta utan limegenskaper) så tar du och lägger på kylpastan, lämpligen med en tops (peta-peta-öra) men du lämnar vå hörn tomma. På dessa hörn så har du på lim (inte modellim då detta limmar genom att smälta material) sedan kan du som en extra försäkring knyta fast flänsen med ett snöre/buntband.
För att fästa kylflänsar på minnena (med Silverpasta utan limegenskaper) så tar du och lägger på kylpastan, lämpligen med en tops (peta-peta-öra) men du lämnar vå hörn tomma. På dessa hörn så har du på lim
Jag använde den tekniken när jag fäste en gamal socket 7 kylfläns på mitt Asus V7700 Deluxe! Det man ska tänka på bara är att inte ta mycket lim.. då kan det bli dålig kontakt med ytan du ska kyla!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)