December 6, 2001
Är det så att man måste ha en radiator i ett vattenkylningssystem, eller går det med en vattentank på 2 liter? Jag är främst intresserad av att få ner ljudnivån på datorn så mej skulle det inte göra något om CPU tempen lår runt 50 grader. Eller räcker det kanske bara med en bra radiator utan vattentank?
Hur gör man med sladden till pumpen?
March 20, 2001
det räcker inte med en 2 liters tank. Du måste har rätt så mycekt mer om det ska funka. Men jag rekomenderar en radiator med en tyst fläkt på. du behöver ingen tank när du har radiator.
och sladden till pumpen. klipp den och dra ut den genom nått hål på burken och måntera på en kontkat.
December 6, 2001
Jag har hållt på med akvarier endel, skulle det inte funka bra med ett ytterfilter? (ett ytterfilter är en låda som står bredvid akvariet och som vattnet filtreras i m h a en inbyggd pump). Har ett stående som nog rymmer 6 liter eller så. Det är ju inbyggd pump på dom så det borde bara vara att koppla på slangarna på vattenblocket och köra. Ytterfiltret får ju stå utanför chassit så det borde ju kyla ganska bra iaf.
April 20, 2002
Ja, vad smart!
En kyl-låda, sån där elektrisk och fylla den med vatten.
Ha den som tank så kyls vattnet ner som fan då!!!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 10, 2001
Tjenna =) .. installera mitt nya vattensystem igår 😀 .. gick bra som fan.. Innovatek "paket" från datorbutiken.se.. men jag märkte att ljudet va rätt högt ändå .. så jag satte 120x120 fl'äkten på radiatorn på 5 volt .. så nu är de rätt tyst nu är de bara alla jvla hdiskar å gf4 kortet som låter .. hehe .. å tempen ligger på typ 46 grader.. fullload 50 .. å har rätt varmt i min lägenhet :blink:
jag har åxå fudnerat på de med as fet tank å skippa radiatorn .. men vet inte om jag orkar .. hehe..
2 Guest(s)