May 7, 2004
sandking wrote: Jag har nyss inskaffat mig en ny kylare till mitt Club3D X800Pro. En Zalman VF900. Jag undrar hur långt jag kan clocka coren, alltså om man klockar för mycket händer det något? Kan något gå sönder fast att tempen inte är hög?
Pröva bara att använda ATITOOL och tryck på FIND MAX CORE. Sen väntar du tills det tar stopp typ. Ja!
October 16, 2004
Okej, tänkte för jag får upp mitt kort i 600+ i core, men bara 525 på minnena. Sen kommer artifacts efter det. Men har jag på 525 så klarar sig coren högt. Tänkte om det är säkert om man typ närmar sig 650MHz eller liknande. Men alltså varför kommer inte mina minnen upp i högre än 525Mhz och coren går hur högt som helst.
April 13, 2004
Minnena är gjorda för en speciell hastighet och brukar inte komma så mycket högre än kanske 5 - 10% över den hastigheten, så dina minnen klarar inte mer, så är det tyvärr, går coren högt så väl bekomme, men kolla med ett par rundor 3dmark05, om den är stabil i de högre hastigheterna 😛
April 13, 2004
sandking wrote: Aha, okej. Jag körde kortet i typ 590/525 och det funkade bra i 3dmark05. Jag fick en ökning med 900 poäng efter jag klockat graffet. Från ~4800->~5700 poäng.
EDIT: Inga artifacts eller att det hängde/laggade (förutom 17fps på ett ställe :P).
Det är ingen dålig ökning i 3dmark05
October 16, 2004
Mitt mobo har ingen devider funktion för minnena, och jag har inga klocknings minnen. Så om jag klockar processorn så går alltid minnena i samma hastighet som den. Och jag kan inte låsa minnes hastigheterna heller, eller kan jag det med mitt Gigabyte GA-K8NF-9? Tror inte jag kunde det.
February 12, 2003
sandking wrote: Mitt mobo har ingen devider funktion för minnena, och jag har inga klocknings minnen. Så om jag klockar processorn så går alltid minnena i samma hastighet som den. Och jag kan inte låsa minnes hastigheterna heller, eller kan jag det med mitt Gigabyte GA-K8NF-9? Tror inte jag kunde det.
Gigabyte brukar ha OEM-style BIOS på korten från början, så var det med mitt K8N-SLI åtminstone. Sen flashade jag till nytt BIOS, då jäklar, det var bättre inställningsmöjligheter på minnessidan än mitt DFI (den räknade ut hur många MHz det blev på minnena istället för att skriva ut "5:6") och övriga minnesinställningar var lika bra. Så prova det till en början, om det inte finns sen är det bara att kassera. 😉
October 16, 2004
Mean Machine wrote: Gigabyte brukar ha OEM-style BIOS på korten från början, så var det med mitt K8N-SLI åtminstone. Sen flashade jag till nytt BIOS, då jäklar, det var bättre inställningsmöjligheter på minnessidan än mitt DFI (den räknade ut hur många MHz det blev på minnena istället för att skriva ut "5:6") och övriga minnesinställningar var lika bra. Så prova det till en början, om det inte finns sen är det bara att kassera. 😉
Hmm, okej. Men hur flashar man bios då? 😛 Finns det några risker med det och hur ska jag göra om det går fel? Märks det att jag inte gjort det tidigare? 🙂
February 12, 2003
Well, det går att flasha i windows med hjälp av tillverkarens program, det är bara att köra programmet, leta rätt på BIOS-filen (.rom eller .bin) som du laddat ner, trycka på knappen det står "flash" på (i princip), låta den flasha, sen starta om och njuta av ditt nya BIOS. 😉
3 Guest(s)