Max prestanda ur ett 6800|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Max prestanda ur ett 6800
KloreX
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 18, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Har nu pga en lite för liten plånbok valt detta kort http://www.xfxforce.com/produc.....PVT40KNDD7

Nu vill jag få så mycket valuta för pengarna som möjligt och tänkte maxa kortet så mkt det bara går.

Kan sätta vattenkylning på core om det behövs har det inkopplat på min nordbrygga så det är bara flytta. Jag borde kanske skaffa fram lite kylflänsar även till minnena frågan är bara hur kraftiga som behövs.

Men eftersom jag inte är någon guru på det här med att clocka ett grafikkort tänkte jag fråga de som är. Jag kanske borde valt en annan tillverkare men valet hade då förmodligen blivigt ett gainward LE och då fick det bli detta kort.

Bomba mig med förslag på hur jag ska gå tillväga så ska jag bli er evigt tacksamma.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
825181
January 18, 2005 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra kort, dual DVI är nog bara XFX som har på 6800..

Köp dig en NV silencer till kortet så har du både minned och GPU kylning.. kostar runt runt 200:-

Nackdelen med NV silencern är att på GT/ultra "tar den bort" den aktiva kylningen för spänningsregilatorerna iom att det nu inte finns någon fläkt som pumpar luft över dessas kylflänsar...

vad jag ser på bild så har 6800 korten inga kylisar till dem så ska fungera bra!

KloreX
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 104
825751
January 19, 2005 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade tänkt kylning genom att fästa kylflänsar på minnena, vatten på core och en fläkt på lågt riktad mot kortet som kyler övriga komponenter och minnen det sparar mig 200:- och jag inbillar mig att det borde vara tystare och efektivare.

Vill mest ha tipps på hur jag ska gå tillväga med spänning och clockning. Men andra tipps är välkommna de med.

Casy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1079
826039
January 19, 2005 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

KloreX wrote: Hade tänkt kylning genom att fästa kylflänsar på minnena, vatten på core och en fläkt på lågt riktad mot kortet som kyler övriga komponenter och minnen det sparar mig 200:- och jag inbillar mig att det borde vara tystare och efektivare.

Vill mest ha tipps på hur jag ska gå tillväga med spänning och clockning. Men andra tipps är välkommna de med.

Låter bra det tycker jag.
Det fanns nån spännings-moddnings-giude i nån annan tråd här på forumet, sök efter den.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 92
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL