August 27, 2002
Hej!
Fick hem min nya dator för några dagar sedan.
(datorns inehåll finns i signaturen)
Körde 3Dmark och fick 11612p.
Det måste ju gå att kräma ur betydligt mer tyckker jag?
Drivrutinen jag kör är ATI`s nyaste catalyst.
Jag har nästa inte ställt om nåt i grafikkortsinställningarna förutom att deaktivera vsync, vsync är alltså alltid av.
Vad kan man köra för att pressa ur mer ur datorn, jag vet att det ska gå med de här grejerna, men hur?
Tacksam för hjälp och tips!
//Nilber
January 20, 2003
Fackamato wrote: Yikes. Rekordlågt. Gjorde du såhär?
Install av XP > tweak, utseende mm
reboot
Service pack
reboot
chipset drivers
reboot
directx9
reboot
graphic drivers
reboot
allt annat
Viktigt att göra det i någon viss ordning?
Jag kör win2000 och jag har : bytt moderkort 3 gånger , använt alla catalyst från 3.5 till 4.4.
Får exakt samma poäng med datorn med exakt samma inställningar som jag fick när den var nyformaterad.
Tycker inte det ska ha någon större betydelse, skulle tippa på att det är något i bios settings.
August 27, 2002
Jo jag kan ju hålla med om det nog är rekord dåligt.
Men jag är även rekord dålig på att optimera mitt system, jag är en total nybörjare.
Jag vet tex. inte vad man ska tweka med tweak programet.
Jag har nyinstallerat Xp, dock har jag installerat en del program, men jag tycker ändå att man ska få högre poäng än drygt 11.000.
Kom med ingående förklaringar och tips på hur jag kan optimera mitt system så vore jag väldigt tacksam!
Tack!
February 4, 2002
Kolla min 3dmarkguide https://www.nordichardware.se/.....050#280050
April 20, 2004
Snorch wrote: [quote=Malaco]Ja, det lät lite vekt. Jag får omkring 18000 har jag för mig att det var. Och då har jag inte tweakat ett dugg. Har inte ens försökt att ändra något i grafikdrivarna. Eller justerat windows för prestanda.
Ja men han har ju ett 9600XT inte ett 9800XT
Jag missade det.
1 Guest(s)