June 26, 2004
Hej något underligt har hänt mig, efter att jag installerat nytt nätaggregat, Hiper type R 480 w. Så åkte mina temperaturer i höjden. Min CPU temp i PRIME maximum heat ligger just nu på 59 grader. Med mitt gammla nätagg va d typ 50 grader. Också case temperaturerna har gått upp en si så där 5 grader. Jag har en Zalman CNPS7000B-Cu fläns+fläkt och när ja tar på flänsen när det är 59 grader så är den inte direkt glödhet, lite ljummen typ. Så man undrar ju lite om ja råkat stöta till flänsen när ja installerade agget lr att temperaturavläsningarna är åt he**ete. ja lutar åt d senare. D är avläsningarna från uguru som ja går på här men d överrensstämmer me BIOS o så... Ngn som har samma fläns som vet hur varm den brukar bli vid hög temp? Bör jag oroa mig för en maxtemp på 59 grader på en winchester?
March 4, 2003
Jag har också en winnie med en Thermaltake silent boost som jag kör 950 rpm på och jag har ingen extrem chassikylning heller. 2 st 120mm papstfläktar som jag kör på 5 volt. Jag har då inte de tempsen du pratar om. Det högsta jag kommit till är 49 grader efter 2 timmar Far Cry spelande. Kolla om du råkat "flytta" på kylaren. Du kanske skulle montera om den med lite ny kylpasta.
August 14, 2001
Tror processorer klarar ganska mycket...
Satte in min dator i datorlåda igår (har legat i papplåda förut pga. modning av chassit... har en "papp-tratt" på processorn från 80-120mm-fläkt, har haft fläkten liggandes på denna förut, men eftersom moderkortet står upp nu tapade jag fast fläkten istället... vilket ledde till att tratten lossade i natt.. vaknade och såg fläkten ligga på botten av lådan... lite halvt skräckslagen kände jag på flänsen, brände mig direkt, RIKTIGT varm... fixade till kylningen lite temporärt för att blåsa bort en del värme, tog bort viloläget från skärmen, och datorn funkade forutfarande, ingen blåskärm eller något.. så ja... Processorerna klarar rätt mycket, dock är väl inte detta något att rekomendera... Var orolig över att processorn pajat.. Kanske inte riktigt svar på din fråga, men tyder iaf på att processorer klarar mer än man tror... Kör en Athlon XP 1700+ i den datorn... Även Norton hade vart igång och kört en scan under natten...
June 26, 2004
ojdå 🙂 jo man skulle va lite skraj o vakna upp o se d där på morgonen 😮
tror winchester prollarna är lite känsligare bara. Har lyckats få ner tempen lite nu iaf genom att rengöra fläns/fläkt ordentligt + installerat en chassifläkt till. Så 3 chassifläktar nu....låter som ett vindkraftverk. Har tryckt upp CPU fläkten i 2700 oxo...hoppas den pallar..
March 28, 2005
Frisk wrote: Tror processorer klarar ganska mycket...
Satte in min dator i datorlåda igår (har legat i papplåda förut pga. modning av chassit... har en "papp-tratt" på processorn från 80-120mm-fläkt, har haft fläkten liggandes på denna förut, men eftersom moderkortet står upp nu tapade jag fast fläkten istället... vilket ledde till att tratten lossade i natt.. vaknade och såg fläkten ligga på botten av lådan... lite halvt skräckslagen kände jag på flänsen, brände mig direkt, RIKTIGT varm... fixade till kylningen lite temporärt för att blåsa bort en del värme, tog bort viloläget från skärmen, och datorn funkade forutfarande, ingen blåskärm eller något.. så ja... Processorerna klarar rätt mycket, dock är väl inte detta något att rekomendera... Var orolig över att processorn pajat.. Kanske inte riktigt svar på din fråga, men tyder iaf på att processorer klarar mer än man tror... Kör en Athlon XP 1700+ i den datorn... Även Norton hade vart igång och kört en scan under natten...
Ok, då hade du tur. Min kylning har pajat nåra ggr. En gång till min Winnie, var säkert uppe i 100*c... Men har ju sett fall där kylarna av blivit deformerade av värmen!
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
March 28, 2005
ulka wrote: räkan va har du för spänningar till din winnie?
Orginal? 1.4v. Klocken i sign är med 1.63v. Kör 1.7v max för bench iaf.
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
1 Guest(s)