July 18, 2003
Vad är det för max temperaturen för ett X800XT?
Kortet lägger av är jag kör bench program såsom 3dmark etc, spel går dock bra.
Temperaturen ligger över 80 grader, (kanske betydligt mer) Är stock kylaren på i en Antec P150 chassi.
Kan man få reda på något via felrapporten som vpu recover skapar ?
July 18, 2003
Okej, nu börjar den kracha i hl2 och andra spel också vilket betyder att det nu har blivit ett större problem...
KAN temperaturen ställa till det?
Finns det något program som kör upp tempen max på gfx som i toast eller cpu burn?
Vad annars kan det vara för problem, hade dna drivrutiner inna på ett 9800 pro, avinstellarade dem och installerade nyaste ati, 6.6.
Minns att det var problem med mitt 9800 pro och kortet ville bara ge bra bild med dna om det kan hjälpa.
July 18, 2003
WmB wrote: fel kort, men mitt 6600gt har en tröskel på 140C enligt nvidia. Men det blir artikfekter vid gpu på 85C ungefär, så vet inte hur dom tänker. Kanske är minnena dock som ger upp.
Ditt problem kan helt klart varar värmerelaterat. Kör 3dmark 05, typ 3ggr i sträck lr nåt
hehe... kommer ju inte igenom en hel gång ens 😉
Finns inget program där man ser tempen samtidigt som den pressar gfx'et ?
July 24, 2003
ATItool, där ser du temp och där kan du justera fläktrotationshastighet.
Ta ut kortet och titta på det. Kolla t.ex att kylaren inte är igendammad och att den har kontakt med grafikprocessorn. Man kan lägga på annan kylpasta som är bättre också och även köpa en ny kylare. Finns mycket att göra. Bara att göra...
1 Guest(s)