February 4, 2005
Har clockat min Amd 64 Winchester 3000+ till max 2.502ghz (efter det så startar den om) . Med org kylning . Jag har inte ändrat VCore eller någe sådant .
Ni som är duktiga på detta , hur högt kan man våga clocka med Org kylning och lite ändringar på Volt etc .
Skriv gärna en liten snabbgudie . Vore trevligt .
/ n0rdis
Ps. Kör med ett Abit Av8 Kt800 pro moderkort om det kan vara till hjälp . Ds.
February 4, 2005
Okej tack så mycket . Ska testa senare ikväll . Hur ska man anpassa sig efter volten , typ VCore och sånt ?
Är inte inte ett clockfre@k direkt men vill gärna dra lite lärdom och utveckla .
Kör nu med ett 512mb pc2100 266 , inte världens bästa men men .
Ska man dra upp VCore:n bara eller ska man ta en titt på dem andra inställningarna med ? Hörde att man skulle synka med minnena men mina minnen är ju ganska "slöa" (266mhz) så finns det chans med en duglig Oclock ?
Tack så mycket för råden . / n0rdis
February 3, 2003
Minnet ska vara syncat med FSB (1:1) men eftersom du har ett så slött minne så lär det inte gå om du inte har några gamla BH-6 eller AH-6or kanske.
Hur du ska anpassa dig efter spänningen? Joo det är väl ganska enkelt. Tar det stopp: Dra på mer 😉 Till en viss gräns såklart.
Hur hög fsb kör du?
February 3, 2003
Kan man inte låsa AGP/PCI frekvensen på dom korten?
256/86/43 = fsb/agp/pci om du förstår 🙂
Det beror helt på vilken kylning du har. Och har du luft bör du inte göra det. Och kanske inte heller med orginal. Håll koll på temperaturen bara och öka när du märker instabilitet.
February 4, 2005
Ja nu förstår jag .
Lekte lite förut , fick upp den till 283/92/46 . (283*9=2547mhz)
VCore:n ligger på 1.5V .
Nån rekomenderad cpukylare ?
Funderar på : http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PLC
Ska även uppgradera grafikkortet o minnena . Behövs ! 😀
/ n0rdis
2 Guest(s)