March 20, 2001
Jag tog chicken varjanten så länge & bara satte ner orginal fläkten på 7v.. Låter skit mycket mindre då
& nästan ingen temp skildnad.. Hoppas ju att man ska få i gång vattnet snart! Bara man får block så..
Men om du ska böja ut flänsarna inte behövs nån bild på det inte (du hadde fått en om jag haft digital kamera, då hadd ejag även kunna böjt ut flänsen för att visa )
Men ta en skruvmejsel modell större, sen bänder du dom ytersta flänsarna på varje sida tills den blir ~80mm bred i stället för orginal ~60mm
Är ~10mm/sida så det är inte så mycket att gnälla över 😀
Fästa 80mm sen kan ni göra med "katt stypare" genom hålen runt socketen! Eller på annat lämpligt sätt..
Lycka till..
August 28, 2001
jag fick ett konstigt problem med en taisol...jag satt dit en 80mm zalman som snurrade i 5 volt och då skulle den blåsa lika mycket som orginal deltan (till och med lite mer), men av min förvånad så vart den varmare. Nästan 10 grader varmare, fast jag hade böjt ut dom yttersta flänsarna så att den skulla vara 80mm.. Hur ska man göra då om det inte funkar ? :=(
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-11-06 00:26 ]
February 10, 2001
men räcker väl inte med bara yttersta flänsarna.. e la bättre att böja alla lite grann.. blir snyggare och måste la bli bättre oxå.. eller.. hade jag tänkkt göra iaf..
"kattstrypare" ?! menar du kanske buntband.. den iden fick jag iaf.. kanske blir av i morn tillome.. får se om jag orkar! men snart ska jag testa iaf.. hoppas det kanske blir lite bättre..
March 4, 2001
On 2001-11-06 19:01, p3t3r wrote:
hur kör man fläkten på 5v då??
February 10, 2001
Då satt det en 80mm@7volt fläkt direkt på taisolen.. med lite tejp runt så att luften kommer ner ordentligt i flänsen.. men till min besvikelse så kyler den inte ett skit bättre än orginalfrläkten på 7 volt... det va en del störande.. funderar nu på att se om det blir bättre med sugande fläkt.. men då e problemet min moddade låda som har två 80mm@6volt i sidan som blåser mot prollen.. då måste jag vända på dem oxå.. och då undrar jag.. om det e speciellt bra att ha 2 80mm@6volt + 1 92mm@6volt + 1 120mm@6volt som utblås och endast 1 92mm@7volt som insug... och så då givetvis nätagget som blåser ut med.. hmm.. e detta nå bra!??! iof så e det ju klart bättre med undertryck i lådan än övertryck.. men så mycket!???!??!
[ Detta Inlägg ändrades av: Cyber] den 2001-11-06 20:23 ]
February 10, 2001
lim e la onödigt.. jag satte med gummiband.. gick skit bra..
men det jobbiga är att det faen i mig inte blir nån skillnad.. den ligger fortfarande på 50c idle.. och det e inte kul alls... vill ha den kallare! hmm.. ska nog änra och ha den blåsandes ner i flänsen sen ändå.. känns som att det e bättre.. men altså.. vad ska jag göra för att få den kallare.. e det skillnad på temp beroende på hur man klockar?! hur högrt man har multipliern och fsb:n.. för jag kör min multiplier på 12 och 125 fsb.. kanske skulle testa och köra 133fsb och lägre multiplier.. hmm.. får testa det..
February 10, 2001
verkar iaf som att det e tempen som sätter stopp för min klockning... eftersom jag kör 12*127.. testde med lägre mult. och då gick det med 133fsb iaf... fan.. måstefnudera på hur jag ska får bättre kylning altså.. vill inte ha allt för högljudd dator heller.. =/ får sova på saken..
kan ju även tillägga att jag endast har 1.3 på vcoren..
[ Detta Inlägg ändrades av: Cyber] den 2001-11-07 03:19 ]
April 17, 2001
On 2001-11-07 02:42, Cyber] wrote:
verkar iaf som att det e tempen som sätter stopp för min klockning... eftersom jag kör 12*127.. testde med lägre mult. och då gick det med 133fsb iaf... fan.. måstefnudera på hur jag ska får bättre kylning altså.. vill inte ha allt för högljudd dator heller.. =/ får sova på saken..kan ju även tillägga att jag endast har 1.3 på vcoren..
Asus A7V133-C ■ AMD ThunderBird 1333@1500Mhz ■ Taisol copper ■ 2x128 MB RAM ■ SUG TNT2 16 MB ■ Seagate 30.6 GB HDD[ Detta Inlägg ändrades av: Cyber] den 2001-11-07 03:19 ]
Kom det som en överaskning ?
Om man skall klara dina krav så är det nog bara vatten som gäller.
March 20, 2001
On 2001-11-06 23:07, Mjöde wrote:
Böj ut alla lite grann eftersom. Klicka dit lite lim med lim-pistol i hörnen där skruvarna skall sitta.
Jo missade att skriva det (va lite trött )klart man måste böja dom i mitten lite &så, annars kommer fläkten sitta som ett miffo om man inte tar & sätter några distanser på dom ytersta flänsarna.. Men som Mjöde sa alla flänsar skall böjas 😀
Ni ser ju själv hur mycket ni bör böja på flänsarna..
Kattstrypare = Buntband ja Bättre än lim om det finns något att fästa i, annars kan man ju alltid borra hål i flänsen under hålen i fläkten & drä kattstrypare igenom dom i stället för dom runt socketen!
2 Guest(s)