April 14, 2004
I mitt bios(msi neo fis2r) finns memlock(auto/limit).Ska jag köra på auto eller limit :ddr200 eller ddr400. Jag har Samsung ddr400 minnen och kör fsb på 220*10(Amd64 3200+). Vilka timings ska jag ha. Nu kör jag på 2,5-3-3-6. Detta blir inte riktigt stabilt i Prime.Efter 2 timmar står det fatal error.Rounding expecting 0.4 instead of 0.5(eller nåt liknande). Jag kan inte ställa cas på 2, då bootar inte datorn(är inte det klent)Dåliga minnen eller på tok för hög fsb??? Tempen är låg=cpu 40grad. Chassi 34grad vid full load. Är det nån som kan hjälpa en novis?
July 3, 2003
tror att du ska köra på auto, så får mobot själv ställa in, om du inte vet själv.... iaf, om du nu kör 220 på 200 minnen, så är det för att du klockat för mycke som du får ett sånt error... testa att sänka till 200 igen, som är default, och testa sen att köra prime, jag antar att datorn är ny, så om du fortfarande får error i prime vid default 200 MHz, så får du reklamera dina minnen eller nåt..... iaf, jag kan nästan slå vad om att du inte får nåt fel vid 200*10, så alltså är det du som klockat för mycke, så enkelt är det..... du kanske kan försöka långsamt bränna in dina minnen, det kan ta tid, men då kommer de kanske tids nog klara 220. 😉
på tal om dina timings förresten, testa att ställa cas-latency till 3 istället för 2,5 , det borde göra datorn mer stabil om det går.... 😉
ha alltså 3-3-3-6..... 😀
GL & HF
2 Guest(s)