December 24, 2002
Volten är på 1.65
det spelar ingen roll vad jag sätter frekvensen (eller vad man kallar den) på.. Det blir alltid ostabil förutom i 133-134
minnena är oklockade.. kommer inte ihåg exalt vad dom står på
typ 2.5-3-3-7 eller nått sånt...
..nån sa att det kunde vara för att inte agp/pci bussen är låst.. men man tycker att dom borde klara lite iaf.. (..eller?)
..en annan sa att det var för att mitt HIS Radeon 9700 var oflashat..
Hur flashar jag det då isåfall?? vågar inte lita på alla förklaringar man ser i olika forum... Dom är kortfattade och slarviga.. Liksom det är ju inte så kul om man gör fel... (3000kr hejdå)
..sen var det nått mer jag skulle skriva.. men jag kommer inte på det...
Föresten har jag sett väldigt mycket klagomål på olika människors stavningar m.m. Därför vill jag säga:
Ja, jag vet att jag inte kan stava. Ni behöver inte påpeka detta, för jag skriver inte bättre för det..!
February 11, 2002
alla ati 9x00 serien är känsliga för fsb-överklockning. När du har låst agp och pci så sätter inte grafikkortet stopp, det är nåt annat. Själv kan jag t ex köra i 218fsb och det är moderkortet som sätter stopp....
Tror inte att du kan komma mycket högre med processorn, testa sänka timingarna för minnena lr liknande.
Offtopic: tyer inte att det är något fel på din stavning. Själv förkortar jag ner ord som du kanske märker... även om det inte är rätt nerförkortat heller.
1 Guest(s)