November 13, 2001
Uppdaterade nyss bios. Väl färdigt gick jag in o rotade lite i bios... kikade på hur högt fsb:n gick att ställa... 255MHz. Tyckte dock att Albatron hävdade att den skulle klara 300MHz me nya biosen. Kan vara om man har 800fsb cpu kanske? Iaf så ställde jag den på 255MHz... o glömde ställa ner den igen innan jag sparade biosen. Tänka sig att burken inte startade då... fick köra en clear mos innan den ville va me igen. Men nu vet jag iaf att cpu:n INTE klarar 4,59Ghz... inte så oväntat iofs. Så mitt tips till er alla är att ställ inte fsb:n på max av misstag... då startar inte datorn. Det värsta va att jag inte kom på varför den inte startade först så jag tänkte nu e biosen körd o jag får lämna in skiten.
May 17, 2003
March 18, 2003
June 7, 2003
[svea wrote: HENRIEttA]HEHE, kan berätta att eftersom jag använder mig av ett program i Win för att FSBklocka CPUn så kan jag dra upp min FSB i 999,9. Det skulle resultera i att jag gjorde om min Celeron 900 till en 8999,1MHz eller till en glödande, flytande metallbit.
Och vad är det för ett program :S
January 4, 2001
[svea wrote: HENRIEttA]HEHE, kan berätta att eftersom jag använder mig av ett program i Win för att FSBklocka CPUn så kan jag dra upp min FSB i 999,9. Det skulle resultera i att jag gjorde om min Celeron 900 till en 8999,1MHz eller till en glödande, flytande metallbit.
Det är när du ökar spänningen som temperaturen stiger, inte när du ändrar fsb:n...
June 4, 2001
Coore wrote: [quote=[svea]HENRIEttA]HEHE, kan berätta att eftersom jag använder mig av ett program i Win för att FSBklocka CPUn så kan jag dra upp min FSB i 999,9. Det skulle resultera i att jag gjorde om min Celeron 900 till en 8999,1MHz eller till en glödande, flytande metallbit.
Det är när du ökar spänningen som temperaturen stiger, inte när du ändrar fsb:n...
Jasså... Den stiger när du har en höge fsb med... 😀 😀
1 Guest(s)