December 17, 2002
peppe20 wrote: [quote=_bushman_][quote=Snowman89]ja kör min e 2100mhz nuhelt stabil ska sräcka 200vallen strax
kör 2277 mhz 100% problemfritt 😀
Ska nog försöka få mer ifall jag orkar. 🙂
kör min i (sign) :bgrin:
Fin fint men kan du inte få upp den högre med lite mer v?
December 7, 2001
Uberola wrote: [quote=peppe20][quote=_bushman_][quote=Snowman89]ja kör min e 2100mhz nuhelt stabil ska sräcka 200vallen strax
kör 2277 mhz 100% problemfritt 😀
Ska nog försöka få mer ifall jag orkar. 🙂
kör min i (sign) :bgrin:
Fin fint men kan du inte få upp den högre med lite mer v?
jo kör 2365 @ 1.8 nu...
FÖRESTEN så han ja varit ute i snön me datorn å klockat :bgrin:
gissa va ja kom upp i ftp://kickme.no-ip.com/DSCN0782.JPG de va 10 minusgrader ute han låg på 35 grader :bgrin: ja stog i tshirt och skakade, de är därför den är lite suddig
January 18, 2003
peppe20 wrote: jo kör 2365 @ 1.8 nu...
gissa va ja kom upp i ftp://kickme.no-ip.com/DSCN0782.JPG de va 10 minusgrader ute han låg på 35 grader :bgrin: ja stog i tshirt och skakade, de är därför den är lite suddig
Kom tillbaka med en screenshot där du har typ iaf SuperPI-tid eller helst ett stycke loopande Prime95. Jag ser ju fortfarande inte den riktiga vitsen med att kolla hur högt du kan POST:a enbart.....Max stabil klockning ligger garanterat _långt_ under vad du kan POST:a i vilket fall liksom
December 7, 2001
matsansan wrote: [quote=peppe20]jo kör 2365 @ 1.8 nu...
Kom tillbaka med en screenshot där du har typ iaf SuperPI-tid eller helst ett stycke loopande Prime95. Jag ser ju fortfarande inte den riktiga vitsen med att kolla hur högt du kan POST:a enbart.....Max stabil klockning ligger garanterat _långt_ under vad du kan POST:a i vilket fall liksom
ska köra de när ja skaffar vatten/kompressor kylning btw vilken vcore kör du din prolle i?
October 10, 2002
jag fattar inte. alla som har 2500+ verkar kunna komma över 2400mhz men jag kan inte det.
om jag klockar över 2350mhz så startar inte ens windows. vet inte vad jag ska göra.
jag tycker själv att jag borde kunna komma över 2500mhz.
någon som vet vad det kan vara som stoppar?
December 7, 2001
SWiiT wrote: jag fattar inte. alla som har 2500+ verkar kunna komma över 2400mhz men jag kan inte det.
om jag klockar över 2350mhz så startar inte ens windows. vet inte vad jag ska göra.
jag tycker själv att jag borde kunna komma över 2500mhz.
någon som vet vad det kan vara som stoppar?
om den är ny så behöver den burn'as lite å så... med tiden så borde de inte vara nått problem 🙂 va har du för stepping?
December 17, 2002
peppe20 wrote: [quote=Darko]SWiT: Steppingen spelar stor roll, vad kör du för spänning i 2350?
Peppy: Körde du minnena i 256 sync? 512mhz på minnena å få den att posta tycker jag är ganska stark, speciellt med ett NF7 som bara kan ge 2.9v!
jepp, twinmos org oxå
Singel eller dual? Hur mycket komemr du in i windos när du är ute då? Nått litet klent prog måste du kunna köra i 2600mhz tex typ cpu-z så du ha lite riktiga bilder att vis 🙂
October 10, 2002
October 10, 2002
Darko wrote: SWiT: Steppingen spelar stor roll, vad kör du för spänning i 2350?
Peppy: Körde du minnena i 256 sync? 512mhz på minnena å få den att posta tycker jag är ganska stark, speciellt med ett NF7 som bara kan ge 2.9v!
jag kommer inte ihåg exakt vilken steping jag har men det är den bästa. jag köpte den i mellan juli-aug 03
3 Guest(s)