October 10, 2002
December 7, 2001
Uberola wrote: [quote=peppe20][quote=Darko]SWiT: Steppingen spelar stor roll, vad kör du för spänning i 2350?
Peppy: Körde du minnena i 256 sync? 512mhz på minnena å få den att posta tycker jag är ganska stark, speciellt med ett NF7 som bara kan ge 2.9v!
jepp, twinmos org oxå
Singel eller dual? Hur mycket komemr du in i windos när du är ute då? Nått litet klent prog måste du kunna köra i 2600mhz tex typ cpu-z så du ha lite riktiga bilder att vis 🙂
ja behöver typ ta ur ena i 240 eller nått.. dessutom är de nått fel på ena så de inte kan köra 2 trcd... himmla irriterande... ja provade först med att max-posta sen skulle ja kolla va ja kom in i windows... då hade ja stått där i 3 timmar :bgrin: körde till 2579 sen orka ja fan inte mer... är förkyld idag 8) dvs ja kom in i win i 2579... kommer inte ihåg men ja kolla nån gång under klockningen på sisandra hur mkt värmeutvecklingen var... den stog på 148w...
December 7, 2001
effect wrote: well.. polaren kört sin låsta 2500+ i 227fsb stabilt (1.9v) i win, och prollen bootar i 2.7ghz , min 2500+ från vecka 50 kör jag i 2.43ghz med vcore på 1.85v stabilt, o bootar i 2.6 nått nått..
min är från vecka 43 och har en okänd stepping alla senare tillverkade prollar verkar klocka mkt bättre:evil:
August 6, 2003
Uberola wrote: [quote=SWiiT]nätagget kan det inte vara. det är helt nytt 500w.
tempen ligger på 50grader när jag kör på 1.9v
50C ? låter som att du har monterat din vattenkylning aningen fel. Har ju bättre temps med min alpha 8045 :wide:
Man får ofta "höga" temps med vattenkylning, helt enkelt därför att det inte är någon luftcirkulation i sockeln (där tempen oftast mäts) längre!
October 10, 2002
Darko wrote: SWiT: OM du har den bästa steppingen så ska du komma längre, jag frågar igen vilken spänningen du måste ge cpun för att köra 2350. Om du behöver 1.8+ är de nog din cpu i alla fall som bromsar.
jag kan starta datorn och köra 3dmark 1gång om jag har volten under 1.8 när jag kör i 2350mhz
sen blir det BLUESCREEN 🙂
October 10, 2002
Swed wrote: [quote=Uberola][quote=SWiiT]nätagget kan det inte vara. det är helt nytt 500w.
tempen ligger på 50grader när jag kör på 1.9v
50C ? låter som att du har monterat din vattenkylning aningen fel. Har ju bättre temps med min alpha 8045 :wide:
Man får ofta "höga" temps med vattenkylning, helt enkelt därför att det inte är någon luftcirkulation i sockeln (där tempen oftast mäts) längre!
sen kan det bero på att jag kyler grafikkortet och nordbryggan i samma slinga med vattenkylningen.
1 Guest(s)