August 5, 2003
Tja
Jag fick tillslut tid att köra lite kväve. Men pga sjuka ungar och fru så blev det bara CPU som klockades. Jag är ganska nöjd med resultaten trots att de kunde ha varit mer optimerade. CPU eller Moderkort hade en skum cold boot bug som verkade röra sig lite fram och tillbaka, ibland var jag tvungen att värma upp systemet till -130 och ibland räckte det med -165. Vet inte riktigt vad det beror på men när man visste om det så var det mer irriterande. Första gången så blev jag rädd att nått gått sönder eftersom moderkortet gav felkod 00 vilket brukar vara död CPU men efter lite värmning så hoppade allt igång. 🙂
Först ut wPrime32M. Jag körde bara 32M pga att det tar sån tid att hitta en stabil frekvens för 1024M.
SuperPi 32M Inte direkt optimerat pga jag hade tänkt köra XP men det vart nå knas med den disken som jag förberett. 🙁
SuperPi 1M Hittade lite extra fart på morgonkvisten. 🙂
Tillslut så blev det Pifast. Jämn och fin tid. :p
Jag testade också ett HD5850 som jag köpt i Aquamark. Inte så bra men kortet var helt omoddat med org. kylare pga att han jag köpte det av hade monterat vattenblocket fel så att det kortslöt något och kortet vägrade starta med blocket på..
Nästa gång så blir det både grafik och preocessor som ska kylas. 😀
1 Guest(s)