November 5, 2002
Jag fick ett oväntat och tämligen irreterande strömavbrott i mitt nätverk nyligen. Sedan dess har en dator börjat låta och jag misstänker att det har med fläkten att göra.
Jag har tidigare haft strömavbrott och undrar om orsaken till kortslutningen kan vara just denna dator.
Vad ska jag göra?
October 10, 2002
November 26, 2002
Härlig med alla ironiska kommentarer, ni gör det verkligen lätt för folk att ställa frågor till forumet... Tänk att det finns så många som föds med massa datorkunskaper som dom själva aldrig behöver ställa frågor...
Att ta bort alla fläktar och sätta testa en i taget är nog inte alltid så lyckat. Tar du bort cpu-fläkten och startar datorn så lär den bli varm och ledsen. Jag rekommenderar att du skruvar av sidorna/sidan på burken (När den är avstängd och strömsladden ur!) Koppla sedan till strömmen och starta burken, lyssna om du kan höra varifrån surret kommer. Kan du inte avgöra det så börja att plugga ur en fläkt i taget och se om det slutar. Koppla bara ur CPU-fläkten under en mycket kort stund när datorn är igång, bara så länge att du kan testa den. Om detta inte löser problemet kan det vara hårddisken eller CDn som börjat surra av ngn anledning. Plugga INTE ur dom när datorn är igång.
Mvh,
John_LZ
November 5, 2002
Jo, ibland får man bjuda lite på sig själv pojkar. Självförbättring kan man aldrig få nog av - Du kan alltid bli snyggare och smalare -
hålla en balanserad diet och börja motionera - förkovra sig och utvecklas - bli en mer utåtriktad och tolerant medmänniska.
Eller så skiter man i hela konceptet och tillbringar livet framför en datorskärm.
Jag låvar er pojkar: Världen utanför erat sunkiga datorrum är inte farlig. Den är snarare fylld av spännande möjligheter - ni behöver inte gömma er längre pojkar.
August 15, 2002
Bodhi wrote: Jo, ibland får man bjuda lite på sig själv pojkar. Självförbättring kan man aldrig få nog av - Du kan alltid bli snyggare och smalare -
hålla en balanserad diet och börja motionera - förkovra sig och utvecklas - bli en mer utåtriktad och tolerant medmänniska.Eller så skiter man i hela konceptet och tillbringar livet framför en datorskärm.
Jag låvar er pojkar: Världen utanför erat sunkiga datorrum är inte farlig. Den är snarare fylld av spännande möjligheter - ni behöver inte gömma er längre pojkar.
Man behöver inte ha levt hela livet framför en skärm för att fatta att en fläkt inte behöver drivrutiner eller liknande. För det andra så är jag inte en av dom som sitter vid skärmen dagarna i ända.
April 19, 2003
Bodhi wrote: Jo, ibland får man bjuda lite på sig själv pojkar. Självförbättring kan man aldrig få nog av - Du kan alltid bli snyggare och smalare -
hålla en balanserad diet och börja motionera - förkovra sig och utvecklas - bli en mer utåtriktad och tolerant medmänniska.Eller så skiter man i hela konceptet och tillbringar livet framför en datorskärm.
med personangrepp så lär du bli mkt visare. man kan faktist innehava kompetens utan att sitta hemma ensam varje dag
2 Guest(s)