December 13, 2007
Hejsan.
Jag har klockat min E6850 till 3.7 GHZ, problemet är bara att den kräver ca 1.57 Vcore vid den frekvensen, vilket jag anser vara väldigt högt.
Ett annat problem. När jag kör i 3.7 så MÅSTE jag klocka från MSI Dual Core Center. Jag kan inte dra upp volten mer än 1.4v från Bios, det verkar som den har låst sig där. Har ett MSI P35 Neo mobo.. är det mobo som är dåligt? Eller är det bara inte min cpu som inte vill klocka bra?
September 19, 2002
Min E6600 är då grinig som fasen på vcore, höjer jag en mhz till på fsb'n vägrar den i sten oavsett hur mkt man matar den med. 😛 Vill ha en processor som inte har konstant lingonvecka, jag vet hur du känner dig. 😉
Kan btw meddela att P5K-serien lider av rätt kraftiga problem med både vdrop och vdroop, så har man en processor som behöver hög spänning för att bli medgörlig så rekommenderas dem inte, har plöjt igenom ett par såna kort själv nämligen. 😛
P35-DS4 är betydligt bättre, dock kände jag mig tvungen att montera aktiv kylning på mosfets när jag började leka runt 1.6v då flänsarna gav mig brännblåsor vid beröring. ^^ Fick betydligt bättre temps på dem när jag slaktade bort heatpipesen som sammanbinder nord/sydbrygga+mosfets, tyckte det kändes som en lustig lösning att chip'en ska värma varandra vilket blev effekten av heatpipesen, och tro fasen om det inte blev bättre när jag separerade dem. 🙂
Garanti, vad är det? 😛
December 13, 2007
Herregud vilken skillnad det blev med mitt Asus P5K. Nu kör jag den väldigt stabilt i 4 ghz på 1.52v istället. Tack så mycket igen! 🙂
Jag köpte en fläkt till mitt gamla mobo.. men det verkar inte som att jag kommer att behöva det på det här, det kyler tillräckligt med passiv. 🙂 Asus och Komplett = <3. Bioset ser väl lite.. skumt ut dock..
1 Guest(s)