November 28, 2001
Tja jag har en P4 1.8Ghz och jag kan klocka den till 2.2Ghz på 1.60 volt med ogrinalkylningen.
Sen om jag klockar mera så blir det ingen bild och datan verkar starta om hela tiden.
Är det en normal maxgrens för en P4 1.8 i klockning med orginalkylning????
Och är det normalt att det inte blir någon bild och att datan startarta om hela tiden när man har klockat för mycket???
Och om inte vad är det som är fel???
I körning på 2.2Ghz är prollen ~50 grader.
December 19, 2000
Normalt å normalt...det finns egentligen inget som kan kallas normalt när det gäller bieffekter av för hög klockning. Dator kan bete sig nästan precis hur som helst...lite beroende på vad det brister någonstans.
Men 2.2ghz på en 1.8ghz i 1.6v..luftkyld känns som ganska ok klock. Det du skulle göra är att köpa dig en annan fläns x fläkt och sedan voltmodda cpu:n med pintricket...så ska du nog kunna få ut lite till.
Lycka till..!!
August 9, 2001
Nej, jag tycker det är för litet för själv kör jag min Pentium4 i 2.4GHz utan några som helst stabilitetsproblem.
Det du har skrivit ger mig tyvärr inte mycket att hjälpa dig med men 1.6v är för litet åtminstone så borde du ändra voltspänningen till 1.7 eller 1.75 om du kan göra det i bioset?
Sen är det också hur du har stället in frekvensen till minnet...
March 27, 2001
När det gäller volten kan det räcka. Jag kör min 1.6 i 2.4 på 1.55v. Dvs bara 0.05 över orginal.
Du borde komma upp i ca 2.4 med orginalfläns. Lappa flänsen och lägg på bra kylpasta, så klarar nog sig tempen om du inte behöver öka vcore alltför mycket.
Jag har precis beställt en Antec 400w nätaggregat för så fort jag ökar mer ballar datorn ur. Om jag däremor kopplar ur lite grejor så går det fint! Det är inte ett sådant problem du har?
Drar du upp den i 2.4 dvs 133FBS, så kommer PCI att få 33Mhz och AGP Mhz, så är det inte de sakerna som säger ifrån.
Voltmodd bör du endast göra med en mycket bra kylning!
2 Guest(s)