March 12, 2003
tjenare , måste fråga lite för att se om allt står rätt till. Jag har nu nämligen stoppat i min nya vattenkylning men jag undrar om allt står rätt till. Precis när jag startar datorn och kollar i bios så ligger min temp på cpu ungefär vid 63 grader, men om jag loggar in och kollar i everest så ligger den på 40, är detta bra temperaturer? För jag menar lite svalare borde det väl vara? vilken temperatur kan jag lita på ? och hjälper det mycket med att använda tank? för just nu kör jag bara på ett slutet system utan tank osv , bara pump , radiator , och block.
Sen är ordningen bra? jag har nu pump----radiator----block----pump osv osv.
Det var väl allt just nu men mer dyker säkert upp.
Mycket tacksam ifall nån kunde ge mig lite svar.
EDIT: nu efter några minuter är tempen uppe i 80 i bios :cy:
November 25, 2002
tar väl en tid innan vattnet och kyla ner sig..om du kör med tank så blir det bättre tror jag..
humm i bios jag vet häller inte om min bios har ett eget liv eller programmet.. jag har alltid mer i bios en i programmet.. ignorera det bara..kolla med en pemperatur mätare hur varmt vattnet är..
March 12, 2003
March 12, 2003
December 10, 2002
skittles wrote: nu smetade jag på lite mer kylpasta och nu är tempen medans jag bara surfar runt 36 grader i everest , detta är väl en bra temperatur eller?
Hehe, japp .. det var en mycket bättre temperatur 😀
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
August 14, 2001
tomte12 wrote: tar väl en tid innan vattnet och kyla ner sig..om du kör med tank så blir det bättre tror jag..
humm i bios jag vet häller inte om min bios har ett eget liv eller programmet.. jag har alltid mer i bios en i programmet.. ignorera det bara..kolla med en pemperatur mätare hur varmt vattnet är..
Huh, kylas ner? vattnet är väl så kallt det kan bli innan man startar datorn? du kan ju aldrig kyla något till under lufttemp, så länge du inte avdunstar något då, vilket jag inte vet man brukar göra i vattenkylning, även om det väl skulle gå.. blir nog iof snarare kompressorkylning då..
1 Guest(s)