January 5, 2003
tjenare.. har ett MSI kt3 ultra2 moderkort o en xp2200+ processor.. nu till d viktiga 🙂 jag har vattenkylning så jag tycker att jag bör kunna överklocka lite, så jag går ut i bios o börjar lite mjukt me att ställa in multiplern på 14 o fsbn på 133. skärmen blir svart.. nollställer bios.. provar igen me att öka fsbn till 140 ist för 133.. skärmen blir svart.. nollställer bios.. en sak till.. jag hade volten 1.675 ist för 1.65 vid båda överklocknings försöken.. provade även me default volt ..
June 20, 2002
en tbredA 2200+ eller hur...???
http://www.anandtech.com/showd.....&p=14
grattis! mycket sämre CPU att klocka går inte att hitta...
January 5, 2003
January 5, 2003
February 11, 2002
Sänk multipeln o öka fsb:n. Du tjänar på d..... öka volten osso....
Kör med en multipel som gör att du får ungefär samma frekvens som orginal men du kör prollen i 166fsb (om moderkortet ändrar divider så att du kör orginal-frekvens på pci o agp), det tjänar du inte så mycket på men (beroende rigg) så kör du minnena i sync me prollen (om d nu är 333mhz minnen). Du tjänar 200 poäng lr nåt i 3dmark. kör du högre fsb så tjänar du nått på d osso. Beror på vad du har för grejer som sagt... du har vattenkylning så du kommer nog upp bättre än vad dem gjorde i den artikeln. Notare osso att de körde med orginalkylning..... den ÄR sugig.. knappt sätt sämre själv...
October 22, 2001
Testa bara klocka med fsb och inte multiper.
Taget från en annan tråd jag svarat på.
Som alltid så ska man väl ha lite tur. Min kör jag bara i 1.9?? men jag kan köra den i 2.2?? stabilt med aggresivaste timingarna på minnet. Det är väl inte världens bästa klockning men med låst multiper så tycker jag de är ok iaf.
2 Guest(s)