November 4, 2002
spaps wrote: Jag har kommit på en sak 🙂 Det finns ju sånnahäringa mini fridges, alltså minikylskåp. Är det nån som har testat att demolera ett sånt för att sedan bygga in det i datorn? =)
Går det tro?
Det är nog ingen som först köper en minikyl, sen har sönder den, sen kastar in den i burken. Låter mycket dumt..
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
October 16, 2003
Snorch wrote: Har då sett minikylskåp med en peltier på endast 60W så de borde vara billigare och lättare att skaffa en sån och bygga ett eget kylskåp i datorn..
hur mycket tror du att nätagget som är inbyggt ligger på? tror du man kan byta ut peltiern mot en starkare?
March 14, 2001
Bogus^ wrote: [quote=Snorch]Har då sett minikylskåp med en peltier på endast 60W så de borde vara billigare och lättare att skaffa en sån och bygga ett eget kylskåp i datorn..
hur mycket tror du att nätagget som är inbyggt ligger på? tror du man kan byta ut peltiern mot en starkare?
Troligtvis ger de ca 60W 🙂
Sen om de drivs på 12V eller nå annat vet jag inte men om de är 12V så borde den ge 5-6A..
Förmodligen kan du inte byta den till en peltier med mer effekt för nätagget klarar nog inte av det..
March 14, 2001
keffing wrote: inte en chans... de körs på peltier, och en liten 60 eller 110W kommer inte klara det
Vad menar du?
Inte en chans att de kör på peltiers..
lr
Inte en chans vad?
Ja jag har då sett ett kylskåp med peltier i och den kunde drivas med antingen 12V eller 220V och drog 60W sen om du inte tror på de skiter jag i..
August 16, 2002
Snorch wrote: [quote=keffing]inte en chans... de körs på peltier, och en liten 60 eller 110W kommer inte klara det
Vad menar du?
lr
Inte en chans vad?
Ja jag har då sett ett kylskåp med peltier i och den kunde drivas med antingen 12V eller 220V och drog 60W sen om du inte tror på de skiter jag i..
nej alltså inte en chans att det går att köra med en dator i en minikyl... jag svarade på första frågan...
edit: lugna ner dig lite ffs
March 14, 2001
keffing wrote: [quote=Snorch][quote=keffing]inte en chans... de körs på peltier, och en liten 60 eller 110W kommer inte klara det
Vad menar du?
lr
Inte en chans vad?
nej alltså inte en chans att det går att köra med en dator i en minikyl... jag svarade på första frågan...
edit: lugna ner dig lite ffs
Jajja.. Sen var de väl så att han villa ha kylskåpet i datorn och inte tvärtom.. därför ja fundera lite vaför du va så skeptiskt.. 🙂
March 14, 2001
spaps wrote: Hehe, kul att så många har svarat.. Min fråga var mest av nyfikenhet så det blir med all säkerhet inte av att jag själv köper ett minikylskåp och testar.. Men om det fungerar så kanske det är ett bra och billigt sätt att få lite kyla i lådan?
Nu måste vi reda ut en sak.
Vill du ha, som du skrev i första inlägget, kylskåpet I datorn.
eller
Kyla datorn med kylskåpets peltier?
December 11, 2002
ZejtaN wrote: Ett sådant kylskåp klarar inte kyla nån del av datorn över huvud taget, då det tar ett sådant kyl över 20 timmar att kyla ner en coca-cola burk till "kallt", så är det däremed Kört att klara kyla en cpu, eller vad man nu så önskar att kyla med skåpet.
Mvh Zejt
vafan är det för skit kylskåp du har? Mitt är fan räser snabbt, går på typ 30-40min att få en cola eller annat ISkall!
June 11, 2001
Joni^ wrote: [quote=ZejtaN]Ett sådant kylskåp klarar inte kyla nån del av datorn över huvud taget, då det tar ett sådant kyl över 20 timmar att kyla ner en coca-cola burk till "kallt", så är det däremed Kört att klara kyla en cpu, eller vad man nu så önskar att kyla med skåpet.
Mvh Zejt
vafan är det för skit kylskåp du har? Mitt är fan räser snabbt, går på typ 30-40min att få en cola eller annat ISkall!
Ha.. ha, mitt i köket kyler en 1,5 liters på 10 minuter, dessutom är det stort nog för en dator oxå, man måste ju ändå ha mega size för alla hårddiskar man vill ha in, sedan så är det :corn: man behöver.
1 Guest(s)