January 4, 2008
vilken temp kan man komma ner till som lägst med en thermalright ultra-120 extreme och en fläkt? sitter med en adda-fläkt nu till kylaren och idlar som lägst 19 grader med min klock...någon som vet hur lågt man kan komma med en bättre fläkt, typ noctua, och hur högt vågar jag pressa den? load ligger på 45 grader i spel, däremot orthos ligger den på runt 60 grader...
January 4, 2008
jag kanske uttryckte mig lite dåligt, och jag ursäktar för det, men det jag menar är hur högt processorn klarar så att den stannar på acceptabla nivåer, med den kylaren...och nitton grader är bara på ena kärnan, de andra ligger på 24 grader och de två andra på 27 grader...jag har för övrigt typ sjutton grader i rummet....
December 31, 2001
JP wrote: jag kanske uttryckte mig lite dåligt, och jag ursäktar för det, men det jag menar är hur högt processorn klarar så att den stannar på acceptabla nivåer, med den kylaren...och nitton grader är bara på ena kärnan, de andra ligger på 24 grader och de två andra på 27 grader...jag har för övrigt typ sjutton grader i rummet....
Kan säga såhär att du inte har 19 grader på någon av dina kärnor, om du hadde haft runt 5-10 grader i ditt rum så kanske.
September 21, 2002
JP wrote: om jag nu absolut inte kan ha 19 grader på kärnan, är det då sensorn som är trasig, eftersom alla program visat 19 grader, core temp, everest etc...
Trasig och trasig... Sensorerna är i alla fall inte kända för att vara bra. Vilken mjukvara du använder för att läsa av värdena spelar ingen roll, dom använder ju samma sensorer.
1 Guest(s)