March 17, 2003
Ja rekomenderar TwonMos men crucial ska inte vara dåliga heller
men vad har hänt med kingstone som alltid har varit klassade högt men jag ser alldrig att forumiter nämer det?
jag har skälv TwinMos 256mb pc2700 cl2.5 @ 2 finkar bra ska kolla va de klarar av när jag får min xp 1700+ 😉
Precis som Imlal säger suger Crucial PC2700 rätt ordentligt för överklockning så det ska du inte titta på. 🙂
De märkena jag kan rekommendera vid överklockning är Corsair, OCZ, GeIL, Twinmos (Winbond) och A-data. Det finns säkert fler som jag glömt men de tre första har jag personligen testat med mycket bra resultat.
m ett par dagar kommer det en Twinmos vs. Twinmos recension där vi jämför PC3200-modulerna med de olika kretsarna (Twinmos egna mot Winbond).
Jag kan säga att resultaten var mycket intressanta.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 26, 2003
nån som vet vart man kan få tag i A-Data minnen i dags läget?? (winbond-5 då)
A64 2800+ @ 292x9 ¤ DFI NF3 250GB ¤ Adata Vitesta PC4000 ¤ Club3D 9800PRO @ 460/375 ¤ Antec TC 550w
SiSoftSandra
November 15, 2002
boogey wrote: de heter Twinmos-Winbond på datorbutiken...
de du har tittat på är PC2100 och är alltså sämre än dina nuvarande minnen...
Nej jag tror bestämt att jag tittade på pc2700 för 642:-
http://www.datorbutiken.com/se.....512DDRT333
men dessa är inte windbond va??
sen vad är det för skillnad på cas 2 och 2.5 för närvarande e mina minnen inställda på cas 2.5 vaddå kan jag ändra detta vad händer då??
Jag vet ärligt talat inte om alla butiker skiljer på Twinmos-Twinmos och Twinmos-Winbond.. de vi har snackat om, komplett och DB, gör det men eftersom inte Twinmos själva gör det så är det inte säkert att alla butiker gör det.
Lite mer OEM-inriktade butiker struntar nog t.ex i om det är winbond eller twinmos kretsar.. men det är bara att hålla sig till DB och komplett så är man säker 😉
HELIX wrote: Uuh, finns det någon här som inte har lyckats köra sitt ramminne i cas2?
Jo självklart men det beror ju på vilket minne och vid vilken hastighet.. 😀
Jag antar att du menar ett specifikt minne?
October 4, 2002
klaus wrote: Alla fall vill jag inte har twinmos/Winbond
det bli
Corsair XMS 3500 DDR-DIMM 512 MB PC3200
32 MegX8 Cas 2-3-3-7-T1 434Mhz 5ns CL2
Cas 2-3-3-7 är ju inte så bra...
Jag kör ju mina Twinmos UTAN WINBOND i 2-2-2-3 😀
(Tror inte att det är winbond... står bara twinmos på minnena... trodde iofs inte att twinmos tillverkade chipsen själva 🙄 )
August 5, 2002
HELIX wrote: Uuh, finns det någon här som inte har lyckats köra sitt ramminne i cas2?
Mitt TwinMOS 333mhz CL2.5 måste va helt skummt... Jag kör det i 432 CL2! Fråga mig inte hur, men det funkar! När jag köpte det tog jag typ det billigaste, men oj va tur man kan ha ibland=)
July 19, 2002
Tobiazzz wrote: [quote=klaus]Alla fall vill jag inte har twinmos/Winbond
det bli
Corsair XMS 3500 DDR-DIMM 512 MB PC3200
32 MegX8 Cas 2-3-3-7-T1 434Mhz 5ns CL2
Cas 2-3-3-7 är ju inte så bra...
Jag kör ju mina Twinmos UTAN WINBOND i 2-2-2-3 😀
(Tror inte att det är winbond... står bara twinmos på minnena... trodde iofs inte att twinmos tillverkade chipsen själva 🙄 )
likadant med mitt Twinmos utan Winbond ligger nu på cas 2-2-2-4, ska nog testa 2-2-2-3 som du har gjort, det ska nog funka 8)
2 Guest(s)