October 31, 2003
Tjaba
Jag försöker fixa mina minnes timings här men det går dåligt.
Jag har en 512 PC3200 Samsung Vad jag vill ha är 11-2-2-2 men den går inte ett snäpp under 11-3-3-2,5. ARGH! Har hört att samsung inte ska vara det bästa clocknings minnet men vafan detta är ju löjligt.
En sak jag har upptäckt är att i CPU-z inte känner av varken namnet lr frequencyn, lite skumt tycker jag för att på mitt gamla mobo funkade allt fint då visade den samsung och allt. här står inget.
[Image Can Not Be Found]
Kan jag ha satt minnet i fel slot? det finns två som sitter tätt och en som är lite till höger så jag satte minnet i slotten som var lite avskiljd i och med att jag bara kör med ett minne än så länge. Fel av mig? Eller ska det inte spela nån roll?
October 24, 2003
Comkilla wrote: Tjaba
Jag försöker fixa mina minnes timings här men det går dåligt.
Jag har en 512 PC3200 Samsung Vad jag vill ha är 11-2-2-2 men den går inte ett snäpp under 11-3-3-2,5. ARGH! Har hört att samsung inte ska vara det bästa clocknings minnet men vafan detta är ju löjligt.
En sak jag har upptäckt är att i CPU-z inte känner av varken namnet lr frequencyn, lite skumt tycker jag för att på mitt gamla mobo funkade allt fint då visade den samsung och allt. här står inget.[Image Can Not Be Found]
Kan jag ha satt minnet i fel slot? det finns två som sitter tätt och en som är lite till höger så jag satte minnet i slotten som var lite avskiljd i och med att jag bara kör med ett minne än så länge. Fel av mig? Eller ska det inte spela nån roll?
Jag har Samsung PC2700 512 MB, jag får inte ner mina timings lägre än 2.5-3-2-6. Jag tror inte samsungminnena är en överklockares dröm precis :)))
Var minnena ska sitta på NF7-s vet jag inte, kommre säkert nån och förklara snart 🙂
CPU-Z visar inte ens timingsen för mig, men det står att det är ett Samsungminne 🙂 Tvärtom mot dig :S
2 Guest(s)