October 7, 2001
Tjenare!
jag undrar om nån kan testa vad direkt minnes timings ger 🙂
för ja har kan juh testa själv i standard klock men frågan e juh om det
ger lika mycket i klockat...
för ja kan knapert köra cas 2.2.2.5 i 350 ... på mina 333 minnen...
så undrar om nån som kan köra 2.2.2.5 (minst de 😉
i 425mhz...
sen om nån kan testa hur mycket det ger i tex 3dmark 2003...
om man slänger på cas 2.2.2.5 istället för 2,5.3.3.7
och kolla poäng skillnaden 🙂
tänkt investera i nya minnen 😉
June 19, 2002
EiN_BäVeR wrote: oki.... ingen som kan vara jätte snäll mot mig å testa hur mycket mer poäng ni får när ni drar ner från 2,5.3.3.7 till 2.2.2.5 🙂
för ja orkar inte köpa corsair minnen utan att det ger någe 😉
Köp inte de svindyra corsairminnena, köp TwinMOS m/ winbond iställlet. Det är samma minneschip på de, men de är hälften (?) så dyra. Jag har såna, jag har ett såpass kasst mobo så att jag inte kan köra upp minnena så högt, men de går i maxinställningar (1.5-2-5-2 1t 4bank interleave) i ddr400. En annan kille på NH får upp sina i 2-2-5-2 i 480mhz DDR om jag inte minns helt fel. Den enda nackdelen är att de inte är garanterade att gå i höga hastigheter, men jag inte sett någon som inte fått upp de så högt.
October 7, 2002
[NH wrote: Noddan][quote=EiN_BäVeR]oki.... ingen som kan vara jätte snäll mot mig å testa hur mycket mer poäng ni får när ni drar ner från 2,5.3.3.7 till 2.2.2.5 🙂
för ja orkar inte köpa corsair minnen utan att det ger någe 😉
Köp inte de svindyra corsairminnena, köp TwinMOS m/ winbond iställlet. Det är samma minneschip på de, men de är hälften (?) så dyra. Jag har såna, jag har ett såpass kasst mobo så att jag inte kan köra upp minnena så högt, men de går i maxinställningar (1.5-2-5-2 1t 4bank interleave) i ddr400. En annan kille på NH får upp sina i 2-2-5-2 i 480mhz DDR om jag inte minns helt fel. Den enda nackdelen är att de inte är garanterade att gå i höga hastigheter, men jag inte sett någon som inte fått upp de så högt.
Eller ännu billigare! Beställde Standardminne DDR333 från DB, fick Twinmos. 520:- för 512 MB. Gissa om jag var nöjd med den affären! 🙂
Synd bara att jag har ett moderkort som maxar i DDR300 (köpte DDR333 eftersom det var billigare än DDR266) och DDR276 om jag vill ha sånt trevligt som USB (KT266-kort, USB buggar ur vid FSB > 138)
1 Guest(s)