July 5, 2004
Hej!
Leker lite med överklockning.
När jag överklckar 5% så går minna i (enligt CPU-Z) Dual 350,8Mhz
Men överklockar jag 10% så visas det Dual 220,5Mhz
orkar inte minna med 10% i Mhz:en?
Söker även ett program som visar CPU-värmen?
Har EVEREST Home, men det visar inget.
Här är en suddig bild på bios.setup
[Image Can Not Be Found]
August 16, 2003
usch för sånna där överklockningsalternativ 🙁 brukar bara vara skit med sånna där % saker.
har du standard/budget minnen så brukar 10% vara svårt att uppnå.
tesa Speedfan http://www.almico.com/speedfan.php
July 5, 2004
Det är kinston minnen 667Mhz.
Kan någon förklara hur en clocka både CPU:n och minna var för sig, och gärna hur man klockar grafikkortet eller har någon bra länk (på svenska)
Har inte klockat något på länge 8-10år sen, när man flyttade massa stift på moderkortet.
OBS! Vet ni om något bra program för att se värmen på CPU:n?
Blir snart 55År så en har halkat efter lite, och har för lite tid att hänga med allt som händer inom datorvärlden.
December 1, 2006
Vad gäller CPU-temp så har Everest Ultimate funkat väldigt bra för mig, där kan du se alla temperaturer du har sensorer för och även ha koll på fläkthastigheter och mycket annat smått och gott. Testade SpeedFan före det, men där hade jag väldiga problem med konstiga värden på både fläktvarv och temperaturer, kan ju dock funka bättre på din burk förstås... 🙂
May 10, 2006
"Kan man även se HD:e tempen i Ultimate?"
ja det kan du när du uppraderar fr trial.
jag tycker oxå att du ska klocka manuellt det gör du genom att ändra "AI Overclocking" till manual och sedan ställa in pci frekvens på 33mhz och pci-e 100mhz, sen är det bara att höja frekvensen i små steg, och höja volten om du ska nå högt... glöm inte att hålla koll på tempen.
ska du klocka grafikkortet kan du använda ati tool där ser du oxå tempen.
December 1, 2006
50 grader är väl ingen panik direkt skulle jag inte tro, men visst är det väl i varmaste laget... Men som sagt, jag är inte hundra på Pentium D, C2D blir väl inte riktigt lika varma så du kanske har normal temp... 😉
Och om du kan se temperaturen på HD:n beror väl inte på om det är trial-version eller fullversion, utan snarare om din HD har tempsensor... Det har inte min HD och därför kan jag inte se tempen i fullversionen... 🙁
August 16, 2003
LenteP wrote: Det var ju bra det... Börjar kännas lite som att jag är den enda som inte kan se tempen på min HD av någon anledning... 😕
LenteP som jag skrev i någon annan tråd så kan jag inte heller se temperaturen på mina diskar. jag kunde se den tills jag installerade RAID drivrutiner av misstag, skiten kommer upp varje gång jag startar datorn innan Windows bootar, det hjälper inte att installera om, vet inte om det går att lösa på något sätt :/ se dock till att ha någon form av kylning/ventilation för dina diskar så ska du inte behöva oroa dig. 😉
July 5, 2004
testa denna och pm mig för nyckel.
1 Guest(s)