January 4, 2003
Jag har en 9800 nu som redan har kylflänsar på minnena men dem är då inte i koppar så ja hade tänkt gå köpa dessa.
http://www.webhallen.com/prod......p?id=22647
Nu undrar jag om någon har erfarenhet av dessa flänsar att dela med sig.
Är det värt det ?
Hur mycke mer Mhz har ni fått ut av kortet pga dessa ?
Sedan sista frågan, hur fan ska ja få bort dem gammla flänsarna dem ej ju
fan limmade me Hercules lim ?.
March 14, 2001
fragone wrote: [quote=Vecna]Fattar inte varför dom envisas med kylningsprylar i koppar... Kopparbotten kan jag förstå för att det sprider ut värmen fortare än aluminium men leder värme mycket sämre än aluminium
ÖÖÖ... leder inte koppar värme mycke bättre än aluminium? 😮
hur han menar vet jag inte, men koppar leder inte mycke bättre än alumium utan lite bättre...
October 20, 2001
Trodde att det skulle gå in ändå, men men. Aluminium avleder värme snabbare än koppar, det som koppar gör bättre än aluminium är att det sprider ut värmen bättre än aluminium men det leder forfarande inte bort värme snabbare än aluminium.
För övrigt så är svartfärgad aluminium bättre än silverfärgad då den reagerar bäst tillsammans med luft, kontaktytan behöver dock inte vara svart eftersom det inte finns någon luft där.
Min fysik är det inget fel på 🙄
December 18, 2002
fragone wrote: [quote=GooGeL][quote=Snorch][quote=GooGeL]vattenblock gjord av koppar är helt klart bättre än en ALU variant av samma block
e klart beror lite på vad det e för block..
eh va? 🙄
Runda, fyrkantiga, avlånga...? :bash:
han formulerade sitt svar rätt konstigt... vill att han tar om det ^^
June 4, 2001
Vecna wrote: Trodde att det skulle gå in ändå, men men. Aluminium avleder värme snabbare än koppar, det som koppar gör bättre än aluminium är att det sprider ut värmen bättre än aluminium men det leder forfarande inte bort värme snabbare än aluminium.
För övrigt så är svartfärgad aluminium bättre än silverfärgad då den reagerar bäst tillsammans med luft, kontaktytan behöver dock inte vara svart eftersom det inte finns någon luft där.
Min fysik är det inget fel på 🙄
Ehh.. lol..
varför tar en slk 800 och presterar så mkt bättre en en alu fläns med koppar botten??.. förklara det för mig så.... 😛
2 Guest(s)