October 31, 2001
Har en AMD Thunderbird 1,4@1,6 GHz som sitter på ett MSI K7T266 Pro-raid, garfikkortet är ett Xelo GeForce 2 MX 400 64 MB TV-out, minne Kingston 256 MB DDR, HDD Samsung 5400 rpm 10 Gb nätagg 300 W fläktar 2 st 120 mm som körs på 7 v och en 80 mm på 12 v samt alukylfläns av okänt märke. Tempen i idle är 46-47 grader och i fulload max 54 grader. Jag har haft den klockad så här i ca 2 mån nu utan problem, men för ca 4 dagar sedan hände följande: surfade och lyssnade på lite musik då jag kom till galleriet här på NH så började bilderna "smeta" ut sig när jag skrollade nedåt sedan försvann de helt! När jag testade att öppna om Internet explorer igen gick det inte! Det finns för lite minne ledigt, stäng ett eller flera program och försök igen! svarade datorn med vad jag en försökte göra! Nu har detta hänt sammanlagt 3 gånger, har testat att sänka FSB:n ett snäpp men det hände igen. Vet inte vad det kan vara, kan det vara mjukvara? Tacksam för alla svar!
June 28, 2001
On 2001-12-22 18:44, Miller wrote:
Samma sak för mig med.. kör win98 se och det händer kanske 1 gång om dan.. MINST! =(
själv vägrar jag installera XP igen.. usch.. kör hellre Win2k men då separ sig datorn i Counter-Strike istället 🙁
Cp:ar din sig bara i CS??? Jag har tur om jag kan öppna några spel över huvud taget ! Dom blir bara mörka och om man vill öka gamman så får datorn hästehänget och an får starta om 🙁
November 23, 2001
Jag kör win2k pro till alla spel, det enda som inte funkar är need for speed 5 och viper racing, känns som det inte är så stor förlust, däremot har jag problem med ett ramminne, köpt på komplett.se DDR 2100 512mb. märket är M.Tec, (verkar vara ganska budget) resten av burken står i signaturen. tillochmed när jag kör allting original får jag problem. Problemet är som följer: efter ungefär 2-3 timmar i w2k så blir det blåskärm, det är om jag tankar från internet eller kopierar i nätverket. står datorn bara så fungerar det. kör jag winXP så fungerar datorn ungefär 6 timmar på samma sätt sedan hänger det sig. Stänger jag av datorn när jag kör xp så måste jag installera om. =/ när jag provar en kompis ramminne så fungerar det perfekt. han har en samsung original pc2100 ddr. när jag stoppar tillbaka mitt eget minne så blir det samma sak igen. Är det fel på ramminnet eller är nånting inkompatibelt?? någon som vet? tacksam för svar
January 23, 2002
Det kan vara en taskig minneskrets.
En polare till mig hade ett liknande problem och det visade sig att det var en taskig minneskrets.
Han fick testat minnet hos nåt teknikföretag med nån sorts utrustning, hade lite kontakter där.
Det var helskummt. Kretsen funkade fint men helt plötligt så la den bara av i princip. Detta upptäcktes inte av Windows utan det bara sket sig.
2 Guest(s)