May 20, 2003
Lurifax wrote: Får jag vara taskig nog att säga, hur dum är du? Minusgrader och vatten? säger det dig någonting?
Eller tänkte du blanda i glykol eller så?
Vattnet blir aldrig minus grader, så du vet.
Peltien blir svin varm på ena sidan där vattnet är och mkt kallt på andra sidan mot prollen. Största problemt är kondens med för mkt värme skillnad mellan prollen o peltien. Sen drar en peltier mkt ström så du får ha ett stort nätaggregat lr två.
Sen skall man ha glykol i vatten system håller allt fint och rent.
August 22, 2005
chriss wrote: [quote=Lurifax]Får jag vara taskig nog att säga, hur dum är du? Minusgrader och vatten? säger det dig någonting?
Eller tänkte du blanda i glykol eller så?
Vattnet blir aldrig minus grader, så du vet.
Peltien blir svin varm på ena sidan där vattnet är och mkt kallt på andra sidan mot prollen. Största problemt är kondens med för mkt värme skillnad mellan prollen o peltien. Sen drar en peltier mkt ström så du får ha ett stort nätaggregat lr två.
Sen skall man ha glykol i vatten system håller allt fint och rent.
Och du ska nog ta en lektion i svenska.
March 11, 2003
Edvuld wrote: Hur långt kommer man med ett värmepaket och en 1250 + ett maze3 med 226w pelt och det riktiga peltagget då med en 1700+ @ kanske 2400mhz eller nåt?
Nu ligger jag på 48*c fulload med vattenblock som är kass och 1,85v 2200mhz
Du borde kunna komma betydligt högre än 2400. Jag maxar på 2450 med min 1700+, utan pelt.
March 20, 2001
Edvuld wrote: Hur långt kommer man med ett värmepaket och en 1250 + ett maze3 med 226w pelt och det riktiga peltagget då med en 1700+ @ kanske 2400mhz eller nåt?
Nu ligger jag på 48*c fulload med vattenblock som är kass och 1,85v 2200mhz
upp mot 2.5Ghz.. det är svårt att säga eftersom det beror helt på prollen och minnerna. Och det kan vara ganska olika även om det är likadana minnen och samma steppning.
January 7, 2003
Cloudstone wrote: Hur gör man för att få minusgrader med peltier? Räcker denna hårdvaran:
eheim 1048
black ice extreme radiator
swiftech mcw40-t grafikkorts vattenblock med peltier
swiftech mcw462-uht med 226W peltiernågon som har lyckats här på forumet att få minusgrader med peltier?
skulle vara bra om den personen visade hur han gjorde... 🙂
ja du kan få minus oklockat , men du kommer få 20-40 grader ifall du vmoddar mycket och klocktar högt.
Nu vet jag inte vad du har för processor men min kassa P4 2.4 b0 behöver hur mycket ström som helst för att den skall kunna gå att klocka. Och då blir det varmt, ca 130W
Det blir inga minus grader med det.
Sedan så är vatten tempretaturen jätteviktig
[Image Can Not Be Found]
jämför med Vappon
[Image Can Not Be Found]
Sedan så köp inget nät agg för att driva peltrarna utan bygg ett - Du behöver 4 grejer, mycket billigare!
Samt att de nätaggen man kan köpa räcker kanske bara till en peltier medans ifall du bygger ett så kan du fläska på ganska bra.
En peltier gör sig bäst på GPUn då det idags läget inte finns några kraftiga peltrar (en 400W pelter vore hur bra som helst, skulle bli mycket värre en vappo).
[/img]
March 20, 2001
CookieX wrote: måste bara få fråga???
alltså är det minus inne i coren för min logik säger att elektronik inte funkar så bra ihop med minus grader???
bara undrar liksom bra att veta
det är inget problem med att ha minusgrader på prollen. Och elektronik i allmänhet tar inte skada av minusgraderna tror jag.
June 9, 2003
http://www.skrivihop.nu eller vad det är 😀
March 24, 2002
Cloudstone wrote: Hur gör man för att få minusgrader med peltier? Räcker denna hårdvaran:
eheim 1048
black ice extreme radiator
swiftech mcw40-t grafikkorts vattenblock med peltier
swiftech mcw462-uht med 226W peltiernågon som har lyckats här på forumet att få minusgrader med peltier?
skulle vara bra om den personen visade hur han gjorde... 🙂
Ca. -2 grader oklockat på en 2400+ i idle(hur spännande det nu är?) med Swiftech MCW462-UHT 226W, Swiftech MCW50-T 80W och 2st Danger Den Heater Core med 3st 120mm Papst framför.
Vattet är ca. 4-5 grader varmare än rummet med 2st DD Heater Core.
En 226w och en 80w peltier levererar mycket med värme till vattnet så en BIX kommer inte på långa vägar att räcka till.
Edit: Varför finns det "stjärnor" som svarar men inget vet?:roll:
1 Guest(s)