March 20, 2001
Idag gjorde överdelen till mitt vattenblock klart. Jag får se om det finns möjlighet till att blästra blocket oxå. Överdelen är gjord i aluminium och jag försöker nu få tag på koppar för att göra botten och coldplate.
[Image Can Not Be Found]
February 21, 2003
vad har du för utrustning för att fräsa?
sugen på att inhandla lite till verkstan själv...
🙂
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 20, 2001
tiggre wrote: vad har du för utrustning för att fräsa?
sugen på att inhandla lite till verkstan själv...
🙂
maskinen jag använt mig av är inget man inhandlar och ställer i garaget.(om du inte har det välldigt gott ställt) Jag har använt mig av en nästan helt ny cnc-maskin.
GooGeL wrote: ska du eloxera(?) alu delen?
Jag skulle helst ha oxiderat(som swiftech gjort med sina block). Men vet inte vart man ska vända sig eller vad det kostar. Varför jag tänkte blästra den var för att få bort cirklarna man får av fräsarna.
December 6, 2002
May 23, 2001
March 20, 2001
dAMIEN76 wrote: Tror att du blir tvungen att eloxera eller liknanade. Koppar och aluminium tillsammas i vatten är ingen bra kombination.
Eloxeringen motverkar korrosion, det är just därför Swiftechs block är eloxerade.
Men vem vet, med lite Waterwetter så kanske det funkar ändå.
jag är inte speciellt orolig för korrosion. Det kommer att uppstå korrsion men innan det har gjort några större besvär för mig så har jag förmodligen bytt block med tanke på att aluminiumen inte korronderar över en natt.
1 Guest(s)