August 17, 2001
On 2001-11-08 03:58, interfact wrote:
Vet du vad du ska göra som är helt ÖVERLÄGSET när det gäller att få tätt?Gör hemmagjorda packningar av mjölkkartong.
Klipp till så det passar bara. Sen sätter du i bultar och drar åt uta bara hel**ete.Kan garantera dig att det inte kommer läcka ett jota.
...
var faan bor du...norge lr???
ska man ha pakningar så ska man ha riktiga!!!!
ditt j¤¤la nöt!!! :gunsfire: U
hmm i övrigt...vilket matrial e d gjort i???
August 25, 2001
October 17, 2001
On 2001-11-08 11:49, W!Th3r wrote:
...
ditt j¤¤la nöt!!! :gunsfire: Uhmm i övrigt...vilket matrial e d gjort i???
Hmm, jag bor inte så värst mycket i Norge nej.
Visst kan riktiga packningar gå bra, men då de kostar pengar och dessutom oftast blir för tjocka till sådant här så är det inte så rekomendabelt.
Faktum är att mjölkkartong fungerar MINST lika bra (om inte bättre) som riktiga packningar.
Anledningen att man inte använder det i motorer är att det inte pallar värmen, men värmen i ett vattenblock är inte så överhängande....
September 21, 2001
On 2001-11-09 05:48, interfact wrote:
On 2001-11-09 05:17, Edvuld wrote:
Loctite ska det va...Loctite?
Gör de packningsmassa oxå?För loctite är juh egentligen ett medel som ska läggas kring bultar / skruvar så att de aldrig ska gå att få upp igen.....
He he. Om loctite gör packmassa, he he. Kolla här http://www.loctite.se/produktutbud.htm
Jag använd loctite "gasket 547" förra gången och funkade fint utan nån packning mellan.
August 7, 2001
On 2001-11-09 05:12, interfact wrote:
On 2001-11-08 11:49, W!Th3r wrote:
...
ditt j¤¤la nöt!!! :gunsfire: Uhmm i övrigt...vilket matrial e d gjort i???
Hmm, jag bor inte så värst mycket i Norge nej.
Visst kan riktiga packningar gå bra, men då de kostar pengar och dessutom oftast blir för tjocka till sådant här så är det inte så rekomendabelt.
Faktum är att mjölkkartong fungerar MINST lika bra (om inte bättre) som riktiga packningar.
Anledningen att man inte använder det i motorer är att det inte pallar värmen, men värmen i ett vattenblock är inte så överhängande....
jag tror inte att mjökkartong är minst lika bra, eftersom att då skulle man göra packningar av mjölkkartong. dessutom så är mjökkartonger gjorda av papper som är överdraget med ett tunt lager plast. iaf är det så här i sverige, jag vet inte hur det är i norge men pappret absorberar vatten, vilket leder till att det läcker, även om man inte ser det. dessutom så kan det komma in luft och bakterier i systemet och det hela börjar mögla. det bästa att täta med är tätningsmassa.
August 17, 2001
Men för f-n!!!!
jag har då aldrig varit me om värre "verkstads n00bs" tidigare!!!
Är de bara jag som har provat lägga papper i vatten??? och vad händer??? jo det blir mer lr minder flytande PAPPERSMASSA!!!!!
och håller d tätt i längden???? -NEJ just d!!!! och jag kan knappast tänka mig ett mykke sämre ställe för vatten lekage än i en dator och inte minst på prollen!!!!!
PS....om d börja läka lite....vad händer???
- joo, d fins en överhängande risk att du får en luftbubbla överst i ditt vattenkylnings system...å då slutar cirkulationen att funka som den ska...sen kan du nog räkna ut vad som händer....
1 Guest(s)