February 12, 2003
OfflineDå var det dags igen, den här gången är det kvalen till MSI:s årliga Master Overclocking Arena. Självklart tänkte jag att jag skulle försöka kvala in, största svårigheten har hittills bestått av att få rätt på en CPU. Idag landade dock denna hos mig (tack vare ett suveränt samarbete mellan mig, Kymlingelänken, Intel och ASUS. Jag må vara trött som ett lik, men kvävet håller på att dunsta bort, resultat behövs så fort som möjligt...
Kvalen till MOA består hur som helst av Aquamark 3 med en GPU och SuperPI 1M, vilket gör att prio ligger på en bra CPU. Nu har jag normalt sett ganska rutten tur när det kommer till CPU:er, men lite glad blev jag när jag seglade över 6GHz i SuperPI 1M, även om det inte är ett fantastiskt resultat. Det är åtminstone 4-500MHz bättre än vårt tidigare ES.
Så, resultaten då:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Riggen:
[Image Can Not Be Found]
Specs:
ASUS Rampage III Extreme
Corsair Dominator GTX2 3x2GB
AMD Radeon HD 5870 Eyefinity-6 2GB
Intel Core i7-980X
PC Power & Cooling Turbo-Cool 860W
Intel X25-M G2 80GB
Resultaten blev alltså inte överdrivet smickrande 46:e plats med singel-GPU i världen i Aquamark, där toppen domineras av CPU:er i 6.4-6.5GHz och ett personbästa i SuperPI 1M, 134:e bästa resultat på HWBot. Inte upphetsande, men långt ifrån frustrerande dåligt. Alldeles genomsvenskt lagom, helt enkelt.
Ett stort tack till ASUS, Corsair, Intel samt AMD för stödet. 🙂
November 18, 2003
OfflineMean Machine wrote: Tack. 🙂
Svårt att klaga, men samtidigt lite bittert att veta att man ändå inte kommer vara bäst.
Du lär ju iallafall ta hem sveriges plats. Om inte någon annan person, sponsrad till tänderna kliver fram.. 🙁
Håller tummarna för dig iallafall 🙂 Kanske tillochmed kan bli uppbjuden på lite benchande ifall det går bra för dig 😉
1 Guest(s)

Log In