October 2, 2002
En engelsk artikel med dålig stavning 🙂 Vad mer kan man önska? :))) Här ser ni hur "KeyF" Perssar sin 1.5 Ghz Mobile P4 till 2.7Ghz med luftkylning. Han får upp sin FSB i 225 men den bootar inte efter som att hans minnen inte hänger med i den hastigheten. Han bootar med 210 FSB, helt OK för en luftkyld burk, med tanke på att han har klockat CPU med mer än 100%, både FSB och den vanliga klocken. Allt detta UTAN annan kylning än LUFT. Ta en titt om ni inte tror mig 😉
April 14, 2001
Munken wrote: Banka ner den bara..inte för att jag fattade vad du menade tror jag men, endå..
Men varför kör han så hög fsb?
Det e väll bara att öka multiplien om det BARA är mhz på cpun han e ute efter?
Mobile P4 har väl 479pinnar, medans P4'an har 478....ehhh hur ökar man multipeln på en P4'a?
December 14, 2002
låter lite overkligt eftersom snubben säger att han använder ett asus p4b533 som inte en mobile passar på.. eftersom den har en extra pin.
sen är den ju inte 100% överklockad som han säger eftersom de står på hans wcpu screen att de ska va en 1.5ghz.. så han skulle kört den i 3ghz för att klockat den 100%
jaja..
January 11, 2003
Det finns en hel del människor som säger att de användet P4-M i sina stationära, men detta med extra pinnen vet jag inte om... kanske det är nytt? Att kunna klocka så högt är ju pga att värmeutvecklingen är mycket lägre i Mobila än i stationära.
Undrar om man kan tillverka en brandbomb med en bärbar dator om man sätter in en stationär cpu i en bärbar
2 Guest(s)