February 3, 2003
Köpte en ny mobile (XPm då) i veckan och överlycklig så sätter jag in den i moderkortet och ska starta.
Såklart så startar den inte och NF7-S korten ska ju inte ha stöd för mobile det vet jag men den ska väl starta upp ändå?
Får ingen bild på skärmen eller någonting, fläktar går igång. Ska testa att byta bios nu, någon som vet vad jag kan ha gjort för fel?
Abit NF7-S rev2 är moderkortet.
March 6, 2004
LorD_Kvadd wrote: Köpte en ny mobile (XPm då) i veckan och överlycklig så sätter jag in den i moderkortet och ska starta.
Såklart så startar den inte och NF7-S korten ska ju inte ha stöd för mobile det vet jag men den ska väl starta upp ändå?
Får ingen bild på skärmen eller någonting, fläktar går igång. Ska testa att byta bios nu, någon som vet vad jag kan ha gjort för fel?
Abit NF7-S rev2 är moderkortet.
Men varför köper du en mobile om du vet att den inte fungerar på ditt mobo?
February 12, 2003
Satt och fnulade lite på det här själv, kom tillslut fram till att min gick igång direkt ändå, fastän jag sa tvärsom i telefon...
Det enda du egentligen kan göra är att prova det i ett annat mobo och kolla om den inte funkar där heller, sen är det bara att RMA'a.
Åkte på samma sak med min A64-M häromveckan, som du vet.
April 15, 2002
Hej!
Jag kör en Mobile-processor på ABIT och det fungerar alldeles utmärkt. Dock har jag läst att vissa som har samma moderkort trots allt inte kan få igång den så det är väl olika?
Men troligtvis är processorn paj. Blir den varm när du försöker starta upp datorn?
Du kanske redan har fixat problemet?
/Roger
February 3, 2003
Jag testade den i syrrans AN7 kort och där fungerade den inte heller så jag skickade tillbaka den och ska ha en ny av dom.
Märkte när jag öppnade den första gången att den såg använd ut så jag misstänker att någon där har tagit hem och lekt med den eller något. Den luktade cigarettrök som fan! :S
Får hoppas att jag får en ny snart 🙁
1 Guest(s)