July 14, 2001
Funderar på ett nytt,, fast jag vill ha ett KT133A,,
undrar vilket jag ska ta(vill helst ha argument)
Soltek 75KAV, ABIT KT7A, eller ASUS A7V133-C
bryr mig om saker som överklockning, stabilitet, plats runt socketen har aldrig skadat heller
bryr mig inte om tex RAID
inbyggt ljud är en fördel, men inte ett måste
March 20, 2001
September 6, 2001
abit har fina kort, sitter på en kt7a nu, den har en finfin meny för att modifiera allt i från klockfrekvensen till voltaget, kt7a kortet har dock varit i centum för diskution ett tag nu men anledning att endast revision nr 1.3 stödet athlon xp, så om du ska köpa det kortet kolla att du har det revisions numret,(för att kolla upp det , kolla på isa platsen för ett klistermärke, nu har jag inte själv kollat mitt kort så om det inte står där kolla över hela kortet efter ett klistermärke där revisions numret står). Den har inte nått inbyggt ljudkort(men det är lika bra,finns mycket bättre kort att köpa löst) och kortet känns väldigt stabilt annars.
ett bra köp helt enkelt
On 2001-10-22 17:04, belola wrote:
abit har fina kort, sitter på en kt7a nu, den har en finfin meny för att modifiera allt i från klockfrekvensen till voltaget, kt7a kortet har dock varit i centum för diskution ett tag nu men anledning att endast revision nr 1.3 stödet athlon xp, så om du ska köpa det kortet kolla att du har det revisions numret,(för att kolla upp det , kolla på isa platsen för ett klistermärke, nu har jag inte själv kollat mitt kort så om det inte står där kolla över hela kortet efter ett klistermärke där revisions numret står). Den har inte nått inbyggt ljudkort(men det är lika bra,finns mycket bättre kort att köpa löst) och kortet känns väldigt stabilt annars.
ett bra köp helt enkelt
Instämmer helt och fullt, har ett KT7A och är helnöjd med det..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)