February 10, 2002
måste då också skryta lite
C950 @ 1266 & 2.0 volt ....
fast då får inte tempen gå över 45°C 🙁
men det är ingen större risk eftersom jag har vattenkylning
har en gammal P3-750 cB0-stepping som gör 1000MHz vid 2.05 volt , med vatten o 2.3 volt 1066MHz ....
fast just nu körs den i 750 och näst intill passivkylning ( belina 2550rpm 11cfm fläkt )
ni skulle inte kunna posta lite SiSoft sandra resultat,så man kan jämföra lite
Hr kommer några resultat från SiSoft Sandra 2001. Processorhastighet 1409Mhz (156.6 FSB enligt WCPUID).
Cpu bench:
[Image Can Not Be Found]
Mem bench:
[Image Can Not Be Found]
Ser rätt okej ut. Men man är lite ovan vid minnesbenchen när man kört många minnestester med P4 och Rambus..
måste då också skryta lite
C950 @ 1266 & 2.0 volt ....
fast då får inte tempen gå över 45°C
men det är ingen större risk eftersom jag har vattenkylning
Ja det var inte illa det heller!
Vet du vad det är för stepping? cD0 eller?
MMmm vattenkylning hade inte skadat.. det blir faktiskt rätt varmt ändå vid 1.9-2.0v..
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton aka [NH]Woxxman den 2002-02-23 21:18 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja det är mycket bra resultat! Men tyvärr är prestandan inte motsvarande dessa resultat om du köra "riktiga" tester. SiSoft Sandras värden (speciellt CPU) är väldigt teoretiska och har inte mycket med den verkliga prestandan att göra.. 🙁
December 19, 2000
On 2002-02-24 00:05, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Ja det är mycket bra resultat! Men tyvärr är prestandan inte motsvarande dessa resultat om du köra "riktiga" tester. SiSoft Sandras värden (speciellt CPU) är väldigt teoretiska och har inte mycket med den verkliga prestandan att göra.. 🙁
Jepp håller totally med dig kompis...dessa tester liter jag inte riktigt på...messt bara kul å gemföra med.
Men dem duger fint som en förlägning av det manliga könet.....så att säga 😀 😀 😀
Men dem duger fint som en förlägning av det manliga könet.....så att säga :grin::D
Haha jag kunde inte sagt det bättre själv!
On 2002-02-25 21:36, Fenix wrote:
Mitt Asus TUSL2-C klarar 250Mhz FSB, 187Mhz över minnena.. nackdelen är att jag max kan ha 512 megs pc133 🙁
Tjena Fenix!
Det låter nästan för bra för att vara sant..
Har du alltså testat ditt moderkort i 250 FSB och 187Mhz över minnet?
Har inte sett över 200Mhz FSB många gånger om det inte handlat om Turbo PLL-chip eller liknande.
2 Guest(s)