March 5, 2002
Aonn wrote: med länken så tar jag för givet att det är ditt bygge ... är det en 240 värme du kör med ?
mitt bygge ja, nej det är ingen 240-värmare utan en dual heatercore. ( http://www.dangerden.com )
June 14, 2004
Hiho.. Har ganska många fläktar just nu..
4xEverflow 120mm inblås/hdd @ 7v
1xEverflow 80mm utblås @ 12v
1xOkänt 80mm utblås @ 12v
1xOkänt 40mm till CPU @ ?
2xOkänt 80mm Nättagen @ ?
4xOkänt 80 mm bordsfläktar @ 12v (Fick 10 st för 10kr : )
Totalt 13 fläktar som låter som stryck.. >.<
Vete fan hur mycket den låter men mycket är det.. >.<
Temp är la runt 60*c cpu(t-bird. >.<) och i chassit är det rumstemp.
Kommer skrota alla 80mm och 40 mm när jag fått klart min vattenkyllning.
Om någon undrade varför grafet inte har någon fläkt så är det för jag monterade en P4 3,2 ghz fläns på den så den funkar utmärkt klockad med den.. Fick tyvär inte plats med fläkten då den tog för mycket plats.. >.<
March 14, 2004
För i övrigt kör jag min vattenkylning passivt och håller tempen under 55*c load. Sammankopplade radiatorer, en Black ice Micro typ och en jäkligt tät bilradiator som mäter runt 150x150 🙂 Det är för tät nästan + allt i ett miditower... Sedan har jag mitt voltmoddade X800Pro ViVo på slingan också 😉
December 18, 2002
Ah har ju glömt och skriva vad jag använder.
SLK-948-U med en Delta 80mm på. Eller en TT Smartfan 2 som jag har fått löda om flerahundratusengånger. :-s
I skåpet mitt har jag fina Polarflo TT vattenblock för CPU & GPU. Samt ett fint NB block från hj07.
Men har ingen ork alls att fiffla ihop det där atm. 😛
Har också en Swiftech MCX159-R på NB. Rätt tajt är det med den och en SLK-948-U installerat. :/
May 21, 2004
Kör luft med Zalman 7K-CU med mitt system enligt sign + 10 chassi fläktar 😉 (låter inte mkt faktiskt, mest hårddiskarna).
Mitt kommande vattenkylningssystem, om det går vägen.
October 6, 2002
Varför inte bara bygga ett chassi av gamla avlagda fläktar....
Sen om alla funkar och ni fixar en liten switch till dem skulle det va bra coolt... Dra med den på lan.. Klicka igång alla fläktarna och se hur hela jävla burken nästan lyfter.....
Själv har jag 2st 120mm everflow.. 1 st zalman @7v samt nätaggsfläkten i ett tyst nätagg!
December 31, 2001
Jag brukar alltid försöka ha datorn så tyst som möjligt men det är förbannat svårt att klocka och ha den tyst på samma gång om man inte kör vatten.
Orkar dock inet köpa mig en pump till min vattekylning så jag kör med en Volcano 12 på 4000 rpm och det låter en del men man står ut med det.
2 st 120mm 1 fram 1 bak
1 80mm på mitt radeon 9800pro/xt
1 80mm i sidan
1 80mm i tacket.
2 st 80 mm i agget
2 Guest(s)