December 4, 2001
Så var nya burken med gamla innehållet äntligen klar 🙂
Lådan är en Lian Li PC65 med vattenkylningsgrejor från Danger Den.
Cpu-block: RBX
GPU-block: Maze-4
NB-kylning: Zalman NB47
Pump: Eheim 1048
Radiator: Heatercore med shroud
Slang: Clearflex 1/2"
Ser väl ganska rent och diskret ut. Fläktkontrollen är en Zalman som jag bara bytt front på och det sitter lian li original front på cd-rom och floppy.
[Image Can Not Be Found]
Hålet till radiatorn som är en Heatercore med shroud och titan 120mm alufläkt från dangerden. Hålet är gjort med en dremelkopia från clas olsson och sen har jag monterat en gummilist på det.
[Image Can Not Be Found]
Inuti har jag försökt dra kablar så snyggt som möjligt. Det mesta ligger i kabelstrumpa utom atx-sladden. Har även tagit bort de sladdar som inte används. Slangen som kommer från cd-platserna är "insuget" till pumpen (Eheim 1048) och på t-korset sitter en stump som jag använde när jag fyllde systemet.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
På "baksidan" har jag tagit upp två hål med dremelkopian så att jag får kablarna där jag vill ha dem. Hålen är sen precis som radiatorhålet klädda med en gummilist men tyvärr syns det inte på mina dåliga bilder. Längst upp till vänster syns reläet till pumpen. Matningen till det har jag lött på direkt inne på kontakten i nätagget.
[Image Can Not Be Found]
En mörk bild som visar tydligt hur dålig kameran är :p
[Image Can Not Be Found]
Ska se om jag kan ta lite bättre bilder med en annan kamera men dessa får duga så länge.
Fråga gärna om ni undrar något 🙂
December 10, 2002
Skitfint .. mycket bra gjort .. keep om modding 🙂
Btw, vad har du för temp på den burken ? och system då självklart...
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
December 4, 2001
Hej och tack för all positiv kritik!
Systemet består av:
Moderkort: Abit IS7-E
Processor: P4 2,4 HT @ 3144Mhz
Minne: A-data pc4000 2*256mb @ 262Mhz FSB 1:1 sync (kan tyvärr bara ge dem 2,8volt på mitt mobo och orkar inte voltmodda)
Grafikkort: 9700np @ 372/324
Tyvärr ligger tempen på ca 50 grader full men det är för att lådtempen är hög. Jag ska stoppa dit en 120mm alufläkt till i botten med filter som ska suga in lite mer kall luft i lådan så får vi se om det hjälper. Fläkten är restad nu men kommer väl så småningom 🙂
August 14, 2001
Snyggt gjort! gillar idén med att dra kablarna bakom moderkortsplåten... inte tänkt på att man kan dra det så.. får nog bli att kopiera lite från dig där.. när jag väl kommer så långt så jag orkar dra in vatten, just nu orkar jag ej öppna datorn igen... den går, nöjer mig med det för tilfället...
December 4, 2001
July 18, 2003
Fan vad nice! Jävligt stilrent och ett annat blur är att du har ordnat sladdarna så fint!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
1 Guest(s)