November 18, 2003
EliXyR wrote: arctic cooling är ett företag, ska du montera dem? vad menar du?
jepp ska åka till holland och köpa deras fabrik o sen försöka montera den på grafikkortet de e det jag behöver hjälp med nej men vad ska man tänka på när man ska sätta dit den och byta den gamla?
November 18, 2003
denstore wrote: Det är busenkelt. Inget att oroa sig för. Om du bara tar det lugnt, och inte gör något olämpligt eller drastiskt överilat, så kan man inte göra fel.
okej, det tycker jag låter bra, får man med en instruktions anvisning?
vet nån om dom här= http://www.gtek.se/index.php?m.....fa886046d9 får plats under en artic cooling silencer?
men finns det inget man ska tänka på specielt när man tar bort den gammla kylaren o sätter dit den nya?
hur ska man få bort dom där grejerna på baksidan då som håller fast kylaren?
November 18, 2003
denstore wrote: [quote=Snowman89][quote=denstore]Man får med kylpasta, men man vill hellre använda AS3....
kanske en dum fråga men jag frågar ändå, varför just as3 varför inte as5?
För att jag har AS3 hemma. Men visst, självklart är det ännu bättre.
aha okej, du råkar inte veta om dom där kylflänsarna till minnena får plats under kylaren?
ungefär hur stort mellanrum mellan kylaren o pcbn e de?
March 11, 2003
Snowman89 wrote: [quote=denstore][quote=Snowman89][quote=denstore]Man får med kylpasta, men man vill hellre använda AS3....
aha okej, du råkar inte veta om dom där kylflänsarna till minnena får plats under kylaren?
Det borde inte vara några problem. Tweakmonsters får plats utan problem.
November 18, 2003
denstore wrote: [quote=Snowman89][quote=denstore][quote=Snowman89][quote=denstore]Man får med kylpasta, men man vill hellre använda AS3....
Det borde inte vara några problem. Tweakmonsters får plats utan problem.
okej tack så mycket då ska ja beställa sånna där kylflänsar o en as när ja får pengar 🙂
February 3, 2003
Snowman89 wrote: med shimmen då kan man inte krossa gpun va??
jag krossade nyss gpun på ett tnt2 kort så ja vill helst inte göra samma sak på 9800prot senare,
hur mycekt ska man dra åt skruvarna på baksidan sen då?
Hehe har krossat ett par GF2 cores med..fast dom funkar..fuckade färger bara. Går att laga. Jag brukar göra så att jag spänner lite och sedan sätter jag kortet mot en lampa..och ser jag en springa mellan coren och kylflänsen spänner jag lite till 🙂
November 18, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Snowman89]med shimmen då kan man inte krossa gpun va??
jag krossade nyss gpun på ett tnt2 kort så ja vill helst inte göra samma sak på 9800prot senare,
Hehe har krossat ett par GF2 cores med..fast dom funkar..fuckade färger bara. Går att laga. Jag brukar göra så att jag spänner lite och sedan sätter jag kortet mot en lampa..och ser jag en springa mellan coren och kylflänsen spänner jag lite till 🙂
samma här e typ massa ränder bara, hur gör man för att laga det?
okej thx
February 3, 2003
Snowman89 wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Snowman89]med shimmen då kan man inte krossa gpun va??
samma här e typ massa ränder bara, hur gör man för att laga det?
okej thx
nu behöver det inte vara så att jag har rätt men jag tror att det blir att coren får dålig kontakt...Jag spänner fast flänsen lite hårdare då men ändå ganska slappt..man känner precis att skruvarna tar emot..så brukar korten funka..
1 Guest(s)