June 29, 2005
Hej!
För någon månad sedan köpte jag ett MSI K8N Platinum 54-G för att kunna ge ett bättre klockningsresultat tillsammans med mitt nyköpta Hiper 580 Type-R, 2*512mb TwinMOS Speed Premium BH-5 och min AMD64 Venice 3000+.
Innan hade jag ett MSI K8T Neo-2 och uppdaterade mitt BIOS via MSI Live Update och det fungerade med lyckat resultat. Nu, när jag är ägare av detta moderkort så vill inte MSI Live Update fungera på något vis.
Detta kommer upp när jag startar programmet:
http://files.upl.silentwhisper.....Update.JPG - Jag antar att det inte är programmet det är fel på, utan att jag gör fel, men då undrar jag, vad gör jag för fel, varför vill det sig inte fungera och varför visar den en bild, där man bara kan ändra språk sedan besöka deras hemsida? Är det något annat man måste göra?
Varför jag vill flasha om mitt BIOS är helt enkelt just för att jag vill nå bättre klockningsresultat, känns som bortkastade pengar annars, när jag klockar med denna BIOS-version så den minsta lilla ändring i stort sett gör hela systemet instabilt, ökar jag FSB'n med ~15 startar inte datorn etc, det går bara inte att klocka med denna version.
Mycket tacksam för svar.
June 29, 2005
Guufi wrote: Starta MSI live monitor istället så ska det fungera bättre.
Får också upp samma ruta om jag startar Live Update.
Okej, tackar. Vill du förklara för mig hur man uppdaterar via Live Monitor? Har det nere vid start-menyn och högerklickar jag så vet jag inte riktigt vilket alternativ jag ska välja och hur jag ska gå tillväga efteråt, så hjälp skulle uppskattas enormt. :]
Edit: http://files.upl.silentwhisper.....onitor.JPG - Helt säkert att den där versionen fungerar på mitt moderkort? Är det version 1.B0? Låter lite skumt, om jag minns rätt så heter den nyaste versionen någonting annat, eller? Men i vilket fall som helst, om allt stämmer som det ska, ska jag endast ladda ner filen och köra den?
June 29, 2005
Lyckat resultat och lyckat resultat, visst, det var lyckat på sitt sätt, datorn startar etc, men när jag trycker på Delete, för att komma in i själva BIOS, så går det inte, när jag trycker på knappen så blir en svart skärm, och ett minus-tecken blinkar längst upp i vänstra hörnet, och ingenting händer, vad är det för fel? Ska försöka att uppdatera BIOS'et igen och se om det löser sig men går det att lösa det på något annat sätt?
Edit: Hade tänkt att försöka uppdatera mitt BIOS ytterliggare en gång och se om det hjälper, men nu, den här gången när jag öppnar Live Update i IE så fungerar det inte, det blir nästan exakt samma sak som om jag hade öppnat det med Firefox, "menyn" till höger finns inte, men själva texten finns, försökt 5 gånger nu, förstår inte vad problemet är.
Mycket tacksam för svar.
1 Guest(s)