March 26, 2002
har en XP 2000+ och ett MSI KT3 ULTRA-AIR
och jag drog up FSB till max. dvs 152.
någon som vet om det är någon slags MSI spärr?
för jag clockade min gamla dator, en p3:a som har ett MSI kort oxå, o det gick bara till 152 då med. samma för en annan kille som har p4 och hans går oxå bara till 152.
någon som vet om det finns någon fix för detta?
och en fråga till, hur fungerar voltmod? är det så att man kopplar in ngt, som höjer vcoren?
för mitt max e 1.800 v och om det är vcoren som är för lite för att jag ska kunna klocka mer, så vill jag ju gärna veta vad som ska till!
May 23, 2001
Ok, låter skumt, du kan alltså inte sätta högre FSB i BIOS överhuvudtaget? Eller datorn startar inte med den högre FSB:n?
Och det är ett KT3 Ultra-ARU du har?
Har själv ett KT3 Ultra och har inga sådana problem, testa och uppdatera BIOS som sagts innan och se om det hjälper.
Inte riktigt vaken ännu 😉
Du kan ju kolla in AMDMB MSI-forum, finns lite fler folk med det moderkortet där: http://www.amdforums.com/forum.....forumid=12
May 23, 2001
Kan du ändra FSB:n i BIOS så är det bättre att köra i 166 än i t.ex. 158, p.g.a. 1/5-dividern.
Kan du inte ens välja att köra den i 152-220 i BIOS (på KT3 Ultra så kan man välja på en FSB mellan 100-220), så ändrar nog inte att du låser upp CPU:n på det.
Behöver ju inte betyda att t.ex. minnena klara att köras i 185, men det ska gå att ställa in den FSB:n i BIOS i alla fall.
Men är det så att du har ett MSI KT3 Ultra-ARU så SKA det gå att höja FSB:n, men du skriver att du har ett MSI KT3 Ultra-AIR? Om det stämmer har du en länk till den hos MSI? Eller är det ett skrivfel?
Hoppas du förstår vad jag menar, lite yrvaken.
1 Guest(s)