November 25, 2002
November 25, 2002
November 25, 2002
kithiva wrote: [quote=Allmoge-conny]Visst Burton var en bra snowboard åkare, men att förknippa mitt inlägg med snowboard låter lite konstigt.
Ingen som har ett relevant svar tilll min fråga om upplåsning?
Han menade att du skrivit fel.
Det heter Barton och inte Burton
Var du till hjälp nu?
Om det är någon som inte förstår att detta handlar om en CPU och inget annat kan låta bli att svara, tack.
November 25, 2002
NH|Noddan wrote: Ja jag läste om det för länge sedan, men det var nog för att låsa upp socket a-processorer överhuvudtaget. Antar att du har en nforce2-bräda och en låst 2500+?
Just nu har jag ett äldre moderkort som inte kan köras i så väldigt hör FSB så jag vill låsa upp CPU´n så jag kan köra i hygglig hastighet.
February 3, 2003
Jag har inte sett eller talat med någon personligen som gjort det men bara man inte hade nforce 2 så skulle det gå tror jag. Man var tvungen att ändra multipliern on-the-fly från windows och nforce2 chipset har inte den funktionen tyvärr...
Ska se om jag hittar länkarna igen...
November 25, 2002
February 3, 2003
Allmoge-conny wrote: Jättebra om någon hade en länk så man kunde testa hur det är på min dator, med förra palo-CPU´n så funkade det inte tillsammans med mitt moderkort, men jag vill testa med denna CPU
Hur funkade den inte? Ändra multiplier eller? Och ifall det var så hur gjorde du då för att låsa upp den?
November 25, 2002
February 3, 2003
Allmoge-conny wrote: Det hände inget alls, allt var som vanligt, jag kunde inte ändra multipeln.
Jag sket i å klocka mer än med FSB´n.
Palomino cpuer är alltid låst från tillverkningen. Dom är lätta att låsta upp, det ända som du ska göra är att fylla igen ett par hål och lacka lite med silverlack. Finns guide här på nh om det. Jag personligen sket i att låsa upp min palomino..Den gjorde över 40% överklockning utan att låsa upp den så...
November 25, 2002
jodå jag har läst ett hundratal olika guider hur man gör, men det var inte så intressant att göra det på min sketna palo. Men nu vill jag testa igen det här med stådbiten på sockeln om det funkar, annars kan jag tänka mig att göra det ingrepp som behövs för att låsa upp den här 2500+
November 25, 2002
November 25, 2002
November 25, 2002
3 Guest(s)